پس گرفتن ملک از همسر در صورت طلاق
پس گرفتن ملک از همسر در صورت طلاق
محمودآبادآنلاین: به منظور آشنایی با قوانین حقوقی در نظر گرفتیم دوشنبه های حقوقی را راه اندازی نمائیم تا در این بخش شهروندان محمودآبادی با برخی از مفاهیم حقوقی آشنا شده و بتوانند با مطرح کردن سوالات خود، پاسخ آن را از مشاوران حقوقی و وکلای این رسانه دریافت نمایند.

الهام کثیری کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و مشاور حقوقی در دوشنبه های حقوقی به سوالات حقوقی شهروندان پاسخ خواهد داد و در ردیف حقوقی این هفته به موضوع پس گرفتن ملک از همسر در صورت طلاق پرداخته شده است. در ادامه این مطلب با مفهوم پس گرفتن ملک از همسر در صورت طلاق آشنا خواهید شد.
بعد از ازدواج به دلیل رابطه‌های عاطفی و احساسی میان طرفین به جهت مستحکم کردن بنیان‌های خانوادگی گاهاً زوجین تصمیم می‌گیرند قسمتی از اموال خود را به دیگری منتقل کنند و انتقال ملک مسکونی به دلیل ارزش بالایی که دارد سبب افزایش حس رضایتمندی طرفین می‌گردد که شایع‌ترین نوع انتقال اموال میان زوجین می‌باشد. اما ممکن است زوجین بعد از مدتی درگیر اختلافات یا طلاق گردند و در این احوالات طرفین به جهت انتقام یا پشیمانی از انتقال که نتیجه دلخواه را نیز به همراه نداشته خواستار بازگشت انتقال اموال گذشته به خود باشند که در اینجا این سوال مطرح می‌گردد که آیا می‌توان به هنگام طلاق و جدایی ملکی را که به نام همسر شده است را باز پس گرفت؟ در پاسخ باید بیان داشت که به طور کلی بعد از وقوع هر معامله‌ای اصل بر صحت آن معامله خواهد بود و از سوی دیگر ملاک تشخیص صحت هر معامله‌ای زمان انجام آن معامله است به عبارت دیگر چنانچه در زمان انجام معامله صلاحیت قانونی کافی و لازم برای انجام معامله وجود نداشته باشد ، این امکان وجود خواهد داشت تا به اعتبار و صحت معامله خدشه وارد گردد ولو سالها از تاریخ انجام معامله گذشته باشد ، در غیر این صورت چنین امکانی برای شخص وجود نخواهد داشت و نمی‌توان هنگام طلاق ملکی را که به نام همسر بوده را باز پس گرفت.

  • نویسنده : الهام کثیری
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین