فیاضی نشد، ثلاثی نپذیرفت ، دکتر روح الله سلگی معاون سیاسی استاندار می شود!؟
فیاضی نشد، ثلاثی نپذیرفت ، دکتر روح الله سلگی معاون سیاسی استاندار می شود!؟
محمودآباد آنلاین : بعد از دو ماه گمانه زنی در خصوص گزینه های مختلف معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران بالاخره تلکیف این معاونت مشخص شد. به پیشنهاد سید محمود حسینی پور استاندار مازندران و با حکم وزیر کشور دکتر روح الله سلگی به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار منصوب شد. استاندار مازندران بعد از انتصاب دکتر رضا علیخانی کوشککی از جوانان نخبه مازندرانی به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری این بار در تداوم وعده خود به جوان انقلابی دیگر اعتماد کرد.

روح الله سلگی داری مدرک دکترای علوم سیاسی، گرایش اندیشه سیاسی از دانشگاه تهران فرزند شهید گرانقدر عسگر سلگی متولد ۱۳۵۸ اهل شهرستان نهاوند و برادر زاده جانباز شهید سردار سرافراز میرزا محمد سلگی فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابالفضل در لشکر انصارالحسین استان همدان راوی کتاب آب هرگز نمی میرد! که  تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب ارزش آن را چند برابر کرده است،  مقام معظم رهبری مدظله العالی در تقریظ خود چنین نوشته اند:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

سلام بر یاران حسین (علیه‌السّلام) و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سُلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی چون سُلگی و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعت‌های خوش و باصفائی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم:

 

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم /

لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم

هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران /

که ره چون میتوانم یافتن سوی درون من هم ..

 

دکتر روح الله سلگی در سال بهمن ماه ۱۳۹۶ رساله دکترای خود تحت عنوان “بررسی مناسبات تشیع و تصوف درعصر صفویه”،  را به روح پدر شهیدش “عسگرسلگی از شهدای عملیات والفجر ۸ تقدیم می کند.

پدر شهید مصطفی روشن دانشمند انرژی هسته ای از مهمانان ویژه و افتخاری جلسه دفاعیه رساله دکترای ایشان بوده است.

همسر دکتر سلگی از نوادگان شهید دکتر آیت الله مفتح است.

جوان است ولی کوله باری از تجربه در مناصب مختلف دارد.

بخشی از رزومه مدیریتی ایشان به این شرح است:

معاون مرکزپژوهش‌ها و اسناد دفتر نهاد ریاست جمهوری سال ۸۴

معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری

فرماندار شهرستان اردستان و آران بیدگل

فرماندار نمونه کشوری در حوزه گردشگری و جذب سرمایه گذاری و کشاورزی

دستیار سیاسی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

دبیرکل دانشجویان اسلامی کشور

رئیس هیات موسس جنبش ملی فرزندان شهید که اعضای هیئت موسس آن، فرزندان شهدای والامقام مهدی باکری، عبدالحسین برونسی، حسین خرازی و  ابراهیم همت می باشد.

 

 

  • نویسنده : شیخ حسین رحمتی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین