تولید ۴۵ میلیون گل و گیاه زینتی در محمودآباد
تولید ۴۵ میلیون گل و گیاه زینتی در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : هادی زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از تولید 45 میلیون و 500 هزار شاخه، اصله و گلدان انواع گل و گیاهان زینتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده با بیان اینکه گلخانه فرصتی برای رشد گیاهان در تمام طول سال و حتی در شرایط سخت را برای گیاهان فراهم می‌کند، گفت: از اول امسال تاکنون یک میلیون شاخه، اصله و گلدان انواع گل و گیاه زینتی گلخانه ای شامل گیاهان آپارتمانی، گل شاخه بریده، گل های فصلی و درخت و درختچه های زینتی در شهرستان محمودآباد تولید و به بازار عرضه شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: این میزان تولید در فضای گلخانه ای ۲۰ هزار مترمربع در مناطق مختلف تحت پوشش مراکز ۳ گانه جهاد کشاورزی این شهرستان انجام می شود.
به گفته هادی‌زاده میزان تولید انواع گل و گیاهان گلخانه ای شامل ۵۰۰ هزار گلدان گیاهان آپارتمانی، ۲۵۰ هزار گل شاخه بریده و ۲۵۰ بوته گل های فصلی است.
وی با اشاره به اینکه گلخانه در شرایط آب و هوایی نامناسب در مناطق بیش‌ از حد گرم، سرد یا مرطوب می‌تواند کمک بزرگی به بهره بردار برای رشد محصولات دلخواهشان کند، گفت: گلخانه می‌تواند شرایط محیطی بهینه را به بهترین صورت برای گیاهان فراهم و کمترین تلفات را ایجاد کند و به یکی از سودآور ترین بخش های کشاورزی تبدیل شود.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین