نقش دادستان ها در حفظ حقوق شهروندی مهم است
نقش دادستان ها در حفظ حقوق شهروندی مهم است
محمودآباد آنلاین : حجت الاسلام صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران نقش دادستان ها را در حفظ حقوق شهروندی مهم و اثرگذار دانست.

به گزارش محمودآباد آنلاین : حجت الاسلام صادق اکبری بر اجرای دقیق برنامه‌های حقوق شهروندی و بر نقش مهم و اثرگذار دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم در اجرای حقوق شهروندی بویژه توسط ضابطان قضائی تأکید کرد و افزود: در اجرای برنامه‌های حقوق شهروندی استان تعداد ۵۶ درخواست در سال جاری در هیأت بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان ارائه شده که با تشکیل هفت جلسه توسط این شورا ۳۸ مورد از درخواست مردم بررسی و دو مورد نقض حقوق شهروندی اثبات شد.

حجت الاسلام اکبری در ادامه افزود: در جهت حفظ حقوق شهروندی افراد، بازدیدهای میدانی و به موقع و به صورت سرزده از زندان‌ها، کلانتری‌ها و برخی از شعب دادگستری‌های استان توسط هیأت نظارت بر حقوق شهروندی استان در دستور کار مستمر قرار دارد.

حجت الاسلام اکبری همچنین بر نقش مهم و اثرگذار دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم در اجرای حقوق شهروندی بویژه توسط ضابطان قضائی اشاره و تاکید کرد: دادستان‌های سراسر استان ضمن ارائه راهکارهای قانونی لازم با نظارت دقیق و بیشتری، نسبت به حفظ حقوق شهروندی افراد توسط ضابطان داشته باشند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری مهر مازندران