جوان موفق و کارآفرین محمودآبادی در حوزه های گردشگری و اقتصادی
جوان موفق و کارآفرین محمودآبادی در حوزه های گردشگری و اقتصادی
محمودآباد آنلاین : در ادامه شنبه موفقیت ها این بار به سراغ وحید احمدی جوان موفق و کارآفرین محمودآبادی در حوزه گردشگری و اقتصادی آمدیم.

وحید احمدی مدیر، مالک و صاحب امتیاز رستوران سنتی چاشت محمودآباد می باشد که ۴۲ سال سن داشته، ساکن و زاده شهرستان محمودآباد و دارای مدرک تحصیلی لیسانس حسابداری نیز می‌باشد.

 

وی ۸ سال سابقه کار در رشته مرتبط خود امور مالی دارد و یک سال آن هم مسئول دو شعبه از موسسات مالی و اعتباری شهر محمودآباد بوده که کارنامه تقریبا موفقی در آنجا داشته است.

 

او حدود ده سال بصورت حرفه‌ای در ورزش والیبال فعالیت می‌کرد که در این مدت سه مرتبه به همراه تیم های بنیاد جانبازان محمودآباد ، فجر سپاه تهران و آب حیات فیروزکوه قهرمان کشور شد و مدال طلا را بدست آورد و در سال ۷۵ نیز به اردوی تیم ملی نوجوانان کشور برای مسابقات جهانی تهران دعوت شد.

 

در ادامه با این جوان موفق محمودآبادی به گفتگو پرداختیم.

 

وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار ما یکی از مهمترین و اساسی ترین پایه های صنعت گردشگری را تامین غذای گردشگران برشمرد و گفت: ایران عزیز ما و همچنین خطه سرسبز مازندران در کنار مواهب خدادادی دارای تنوع غذاهای بومی بسیاری بوده و جایگاه ویژه‌ای را در این عرصه در سطح جهان داراست.

 

وی ادامه داد: به شخصه غذا را فرصتی محترم برای جذب گردشگر می دانم و دیپلماسی غذا را مسیری روشن برای شناخت فرهنگ هر منطقه جغرافیایی می‌دانم که متاسفانه تاکنون نتوانستیم از این ظرفیت عظیم برای جذب گردشگر در استان استفاده کافی نماییم، زیرا با توجه به قدمت گردشگری در منطقه شمال کشور اهمیت چندانی به این موضوع نشده است.

 

احمدی در رابطه با کسب و کار و فعالیت های اقتصادی و گردشگری و کار آفرینی خود بیان داشت: رستوران سنتی چاشت در سال ۱۳۸۸ در یک فضای بسیار کوچک ۳۵ متری با هدف شناخت و احیای غذاهای بومی و محلی به گردشگران و با دو نفر نیروی کار شروع به فعالیت کرد و پس از حدود سه سال فعالیت در مکان های استیجاری و به دلیل استقبال و تشویق بسیار زیاد گردشگران از این غذاهای سالم و متفاوت بومی اقدام به خرید زمینی به مساحت حدود ۲۰۰۰ متر در کلیدر اصلی جاده محمودآباد به نور کرد.

 

وی افزود: با وجود مشکلات مالی بسیار زیاد و عدم حمایت مسئولین برای اخذ مجوز و دشواری های زیاد اقدام به ساخت، تجهیز و تاسیس رستوران سنتی چاشت و ثبت آن در اداره ثبت علائم تجاری کشور نمودیم.

 

این جوان کارآفرین موفق محمودآبادی تصریح کرد: معماری منحصر به فرد و منطبق با فضای نوستالژی شمال و پوشش محلی پرسنل و کیفیت مطلوب غذاها و تداوم در ارائه خدمات و تکریم و مهمان نوازی کادر رستوران باعث گردید تا استقبال بسیار کم نظیر و چشمگیری از این مجموعه شود و این مجموعه موفق گردید از سراسر کشور و حتی خارج از کشور جذب توریست کرده و خود را تبدیل به یک برند کند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۵ نفر از بانوان شاغل در مجموعه وی سرپرست خانوار هستند اذعان کرد: سوال بنده این است چرا شخصی که توانسته با کمترین سرمایه اولیه و بدون پشتوانه مالی یک مجموعه اینچنینی را ایجاد و آن را حتی یک برند کند و نقش بسزایی در اشتغال زایی، جذب گردشگر و بالا بردن گردش مالی شهر داشته و توانسته نام یک شهر را در سراسر کشور زنده کند باید با حجم بزرگی از بی مهری های مسئولین مواجه شود و حتی از حداقل امکانات مانند آب، برق، گاز و تلفن برخوردار نباشد. چرا یک مجموعه اینچنینی باید با تصمیمات سختگیرانه اتخاذ شده توسط اداره‌ای برای ۸ روز متوالی پلمپ گردد و این بانوان شرافتمند و زحمتکش بیکار شوند.

 

وحید احمدی در ادامه گفت: با همت و تلاش زیاد و لطف خداوند موفق شدیم زمینی به مساحت حدود ۸۰۰۰ متر را در مجاورت رستوران خریداری نماییم و پروژه بزرگ طرح توسعه رستوران با عنوان مجموعه تفریحی توریستی چاشت را شروع کنیم.

 

وی هدف از اجرای این طرح را احیای سنت های بومی مازندران عنوان کرد و افزود: موزه مردم شناسی، صنایع دستی، نمایشگاه و کارگاه پرورش ارگانیک محصولات مورد نیاز رستوران، اقامتگاه بوم گردی، پارک بازی کودک، کارگاه و فروشگاه انواع نان و شیرینی محلی و چندین قسمت متنوع و جذاب دیگر از جمله بخش های درنظر گرفته شده برای این طرح است.

 

احمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه از حدود دو سال پیش که برای اخذ مجوز اقدام کردیم همچنان نتوانستیم و موفق نشدیم که مجوزات لازم برای شروع این مجموعه را اخذ کنیم.

 

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر نیروی کار متخصص و غیر متخصص در این طرح عنوان کرد: حال سوال این است در کجای دنیا سرمایه‌گذاری که رزومه کاری آن مشخص است و هدف آن اشتغال زایی و احیای سنت دیرینه یک منطقه و جذب گردشگر می باشد ۲ سال برای اعطای مجوزها باید در پشت درب های بسته بماند.

 

این کارآفرین اظهار کرد: عدم حمایت مسئولین از سرمایه گذار و به اصطلاح فراری دادن آن از سرمایه گذاری به دلیل بروکراسی پیچیده و پروسه بسیار سخت و طاقت فرسای آن است.

 

وحید احمدی در خاتمه ذکر کرد: امید است تا با حمایت بیشتر مسئولین مرتبط با این صنعت مهم یعنی صنعت گردشگری شاهد رشد بیش از پیش این صنعت در همه جای کشور خصوصاً منطقه با پتانسیل شمال کشور باشیم.

 

یادآور می‌شود پایگاه خبری محمودآباد با همکاری صفحه شهرستان محمودآباد در اینستاگرام و در راستای تکریم و قدرشناسی از افراد موفق و شناسایی و معرفی الگوهای موفق به نسل جوان جامعه در اقدامی جدید بخش 《شنبه موفقیت ها》 را راه اندازی نموده و در صدد معرفی چهره های موفق و گمنام محمودآباد بصورت هفته‌ای در روزهای شنبه می‌باشد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین