محمودآباد در گردشگری پتانسیل عظیمی دارد
محمودآباد در گردشگری پتانسیل عظیمی دارد
محمودآباد آنلاین/ فرماندار محمودآباد گفت : محمودآباد در گردشگری پتانسیل عظیمی دارد و بنگاه های فعال در شهرستان از بارزترین نکته هاست.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ خسرو طالبی فرماندار شهرستان محمودآباد در جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد که عصر امروز با حضور دکتر عین اللهی وزیر بهداشت برگزار شد گفت : شهرستان محمودآباد در قسمت مرکزی استان مازندران قرار دارد و در سال ۱۳۷۵ با تلاش مسئولین به شهرستان تبدیل شده و ویژگی‌های مهم خودش را دارد.

وی افزود : جمعیت محمودآباد حدود ۱۰۲ هزار نفر است که ۵۵ درصد آن را مردان و ۴۵ درصد آن را زنان تشکیل داده اند.

خسرو طالبی بیان کرد : نقطه بارز جمعیت‌ شهرستان این است که حدود ۶۰ درصد مردم در روستا زندگی می کنند و شغل آنها کشاورزی، دامپروری، باغ و مرکبات و گلخانه است.

طالبی ذکر کرد : شهرستان ما دارای دو بخش مرکزی و سرخ رود است که ۸۵ روستا دارد و نکته بارزی که در تاریخ مردم سرزمین ما می درخشد، تقدیم ۴۳۱ آلاله عزیز به نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از این تعداد، ۱۳ تن خوشنام و گمنام، مهمان شهرستان ما هستند.

فرماندار محمودآباد خبر داد : ۱۰۵۲ جانباز و ۸۶ آزاده سرمایه معنوی شهر ما هستند که در کنار جوانان به عنوان بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی مشغول به فعالیت هستند.

وی اذعان داشت : مشاهیر زیادی را در شهرستان داریم که بارزترین آن مرحوم حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد دشتی مفسر کبیر نهج‌البلاغه است که شهرت خاصی در بین خاص و عام دارند.

طالبی خاطر نشان کرد : ویژگی‌هایی که در محمودآباد وجود دارد علاوه بر بخش کشاورزی که شغل همه مردم است ، ۸۴ قطعه آب بندان ، دو مزرعه ماهیان خاویاری و هشت پره صیادی است که تقریباً ۲۵ درصد صید استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه حرکت در شهرستان به سمت مکانیزه کردن کشاورزی است، گفت : میزان تولید گل و گیاه در شهرستان ما ۹۰ هکتار است که در استان سومین رتبه را داریم و شهرستان محمودآباد ۱۰ درصد برنج را در استان تامین می کند.

سکاندار فرمانداری محمودآباد افزود : محمودآباد در گردشگری پتانسیل عظیمی دارد و بنگاه های فعال در شهرستان از بارزترین نکته هاست .

طالبی مهمترین مشکل در محمودآباد را زباله برشمرد و ادامه داد : ۲۰ هزار تن زباله انباشته شده در شهرستان داشتیم که با همت عزیزان در شهرداری برداشته شده اما هنوز این مشکل حل نشده است.

وی در پایان متذکر شد : ۸ واحد تولیدی صادرات گرا و ۴ تعداد واحد تولیدی دانش‌بنیان در شهرک صنعتی تشبندان وجود دارد

 

 

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین