لغو تمامی اجتماعات مذهبی به‌ دلیل شیوع کرونا در محمودآباد
لغو تمامی اجتماعات مذهبی به‌ دلیل شیوع کرونا در محمودآباد
حسینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان محمودآباد از لغو تمامی برنامه ها و اجتماعات مذهبی به‌ دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در محمودآباد خبر داد و گفت: کلیه مراسم ها بصورت مجازی برگزار می شوند.

حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین به‌ مناسبت دوازدهم مرداد ، سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت : شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی براساس مصوبه شورای اسلامی ، مسئولیت برنامه ریزی ، هماهنگی ، سیاستگذاری ، نظارت و اجرای مراسمات رسمی و مناسبت های عمومی از جمله دهه فجر ، ارتحال حضرت امام(ره) ، ۱۳ آبان ، روز جهانی قدس ، ۹ دی و تشکیل ستاد رخدادهای سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی پیش‌بینی نشده را بر عهده دارد.

 

او مهمترین دغدغه این اداره را با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه بشری به ویژه ایران اسلامی و وضعیت قرمز کرونا در شهرستان محمودآباد ، حفظ سلامتی آحاد افراد جامعه و برنامه ریزی مناسب برای استفاده خانواده ها و عموم شهروندان از برنامه های دینی و مذهبی در فضاهای مجازی دانست و افزود : قبل از آغاز موج دوم ویرس منحوس کرونا باهمکاری تعداد ۲۰ نفر از روحانیون مستقر در سازمان ، روحانیون طرح هجرت و گروه تبلیغی منادیان ظهور شهرستان ، اقدام به برگزاری برنامه هایی در طرح سالمسازی دریا و برگزاری کلاس های دینی ، اخلاقی ، مشاوره ، ورزشی و گفتمان های دینی در قالب طرح اوقات فراغت در محلات و مساجد کردیم.

 

حسینی در ادامه از لغو تمامی برنامه ها و فعالیت های حضوری به‌دلیل هجوم موج دوم بیماری منحوس کووید ۱۹ و وضعیت قرمز در محمودآباد خبر داد و گفت : هم اکنون در محمودآباد فقط کلاس های آموزش حفظ قرآن در فضای مجازی ، توسط موسسات قرآنی در حال برگزاری است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان محمودآباد ذکر کرد : ما هم اکنون در شهرستان محمودآباد ۷۵ نفر روحانی داریم که از این تعداد ۶۰ نفر بصورت مبلغ در سطح شهرهای محمودآباد و سرخ رود و روستاها فعالیت می‌کنند.

 

او ادامه داد : در شهرستان محمودآباد تعداد ۲۸۰ هیئت مذهبی برادران و خواهران دارای کد شناسایی ، ۵ کانون فرهنگی و تبلیغی ، ۱۴۰ نفر مداح برادر و خواهر ، ۱۲۸ مسجد و ۲۲ تکیه و ۲۸ موسسه و خانه های قرآن شهری و روستایی فعال می باشد.

 

وی تصریح کرد : با توجه به وجود این ویروس ، تمامی مراسمات به صورت مجازی انجام خواهد شد و برنامه ریزی برای برگزاری مراسمات ماه محرم و صفر با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا صورت خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام حسینی در پایان بیان کرد : تشکیل گروه‌های جهادی برای تولید و تهیه ماسک و بسته های بهداشتی ، تهیه بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی برای گروه‌های جامعه هدف به مبلغ تقریبی ۱۵۰ میلیون تومان با همکاری ائمه جمعه محمودآباد و سرخرود و کمک در ضد عفونی معابر و محلات از جمله اقداماتی است که این اداره در راستای مقابله با کرونا به انجام رسانده است.