محمودآباد میزبان اختتامیه اولین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی
محمودآباد میزبان اختتامیه اولین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی
محمودآباد آنلاین: جوادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه احیا و توجه به فرهنگ بومی از اولویت های اول این اداره کل می باشد، گفت: در راستای اشاعه فرهنگ بومی ، اولین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی در استان برگزار می شود.

به گزارش محموداباد آنلاین، حسین جوادی در نشست خبری اولین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی که به میزبانی فرمانداری محمودآباد برگزار شد ، افزود: توجه به فرهنگ مازندرانی که طی سال های اخیر با توجه به ورود مسافران و غیر بومیان تحت شعاع قرارگرفته است باید در اولویت اول ادارات فرهنگ و ارشاد استان قرار گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه  تاکنون به درستی به فرهنگ بومی و اثرهای بومی خلق شده در استان توجه خاصی نشده است و به همین علت نیازمند به یک تغییر رویکرد اساسی می باشیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه احیای فرهنگ بومی باید از مدارس آغاز شود، گفت:یکی از برنامه های ارشاد برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ کهن دیار علویان و برپایی جشنواره های بومی با همکاری مدارس است.

جوادی با بیان اینکه فراخوان نخستین جشنواره جشنواره بومی محلی مازنی منتشر شده است،بیان کرد: این جشنواره در دو مقطع دوم ابتدایی و اول دبیرستان در شش بخش شامل شعر ، دکلمه خوانی ، سرود، قصه گویی، نقالی و مجری گری برگزار خواهد شد.

وی گفت: اخرین مهلت ارسال اثار برای جشنواره ۲۵ اسفندماه می باشد و در حال حاضر نیز بیش از ۷۰۰ اثر از دانش اموزان برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است.

جوادی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در هفته اول اردیبهشت ماه سال آینده در محموداباد برگزار خواهد شد ادامه داد: درنخستین جشنواره فرهنگ بومی و محلی مازنی به منظور مشارکت بیشتر مردم استان، ۱۵۰ اثر منتخب برای  داوری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا به عنوان برگزیده مردمی انتخاب گردد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در اخر خواستار همکاری بیشتر آموزش و‌پرورش ، مدیران مدارس و عامه مردم برای برپایی هرچه باشکوهتر این جشنواره شدو افزود: امید است بتوانیم باهمکاری کلیه آحاد جامعه ، رسالت مهم احیاب فرهنگ بومی و محلی را بخوبی به پیش برده و زمینه را برای اعتلای هر چه بهتر فرهنگ این استان فراهم کنیم.

 

 

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین