کرونا در مرداد ماه جان ۴۸ محمودآبادی را گرفت
کرونا در مرداد ماه جان ۴۸ محمودآبادی را گرفت
محمودآباد آنلاین/مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد با بیان اینکه آمار فوتی ها در این شهرستان نسبت به پیک های گذشته افزایش چند برابری داشته است، گفت: از ابتدای مرداد تاکنون ۴۸ نفر بر اثرابتلا به کرونا در محمودآباد جان باختند.

دکتر عباس توان  افزود: متاسفانه آمار شیوع کرونا در شهرستان محمودآباد همچنان افزایشی است و پس از گذشته یک ماه از تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی ، همچنان تخت های تنها بیمارستان شهر پر است و ظرفیتی برای بستری بیماران جدید وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵ بیمار کرونایی محمودآبادی در بیمارستان بستری هستند افزود:۴۴ نفر از این افراد در بیمارستان شهدا و ۷۱ نفر نیز در بیمارستان های شهرهای اطراف تحت درمان قرار دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد با بیان اینکه پیک پنجم  یکی از طولانی ترین پیک ها در شهرستان بوده است ،گفت: برخلاف موچ های قبلی آمار فوتی در مرداد ماه به شدت افزایش یافته است و به طور میانگین در این پیک پنجم روزانه یک و نیم نفر جان خود را از دست دادند که آمار بالایی است.

وی همچنین از تزریق بالغ بر ۲۸ هزار دز واکسن در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: تاکنون ۴۲ هزار و ۳۳۷ دز واکسن در این شهرستان تزریق شده است که امید است با واکسیناسیون تمام گروه های هدف سرعت ابتلا را در شهرستان کاهش دهیم.

توان خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان شد و توضیح داد: تا زمانی که پروتکل ها به صورت دقیق و کامل اجرا نشود واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند شرایط را بهبود بخشد.

وی همچنین به خستگی کادر درمان اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان و  طولانی شدن پیک پنجم کادر درمان بسیار آسیب پذیر شدند که برای خروج از این وضعیت به همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نیاز است.

شهرستان محمودآباد در تاریخ هشتم تیر ماه از شرایط زرد کرونایی خارج  و وارد رنگ نارنجی کرونایی شد و پس از آن با گذشت تنها ۷۲ ساعت رنگ کرونایی این شهرستان قرمز شد. اکنون با گذشت حدود ۲ ماه همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و  شیوع ویروس در این شهرستان به گونه ای افزایش یافت که ضریب خطر آن  از میانگین استانی بالاتر است و همچون شهرهای پرجمعیت استان به عدد ۳۰ رسیده است یعنی به ازای هر صد هزار نفر  در این شهرستان ۳۰ نفر روزانه در بیمارستان بستری می شوند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین