بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی بهزیستی مازندران بهره مند شدند
بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی بهزیستی مازندران بهره مند شدند
محمودآباد آنلاین : مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که در سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار نفر از مددجویان از خدماتی روانشناختی و مشاوره ای این نهاد حمایتی و خدماتی بهره مند شدند.

فریبا بریمانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، یکی از اهداف سازمان بهزیستی کشور را برنامه‌ریزی و تلاش در جهت ارتقای سلامت روان اقشار مختلف مردم در جامعه دانست و اظهار داشت: هم اکنون ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سطح استان در راستای ارایه مشاوره تخصصی در زمینه های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تحصیلی، ارتقای توانمندی های معنوی، اخلاقی و فکری مشغول ارایه خدمت به مردم هستند.

وی با اشاره به ارایه خدمات مشاوره حضوری، خاطرنشان کرد: پارسال ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصان امر خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی نیز امکان پذیر است، تصریح کرد: در یکسال گذشته ۱۹۴ هزار و ۵۶۸ نفر از مردم برای برطرف کردن مشکلات روانشناختی در زمینه های فردی و خانودگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت های زندگی و مهارت های بین فردی از طریق تماس با مرکز مشاوره به شماره ” ۱۴۸۰” مشاوره تلفنی دریافت و از مزایای آن بهره مند شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران از ارایه آموزش به بیش از هشت هزار و ۳۰۰ نفر از جوانان در آستانه ازدواج در سال گذشته خبر داد و گفت: بی شک، یکی از راهکارهای موثر پیشگیری از جدایی و طلاق زوجین، آموزش پیش از ازدواج است که به ارتقای توانمندی فردی در انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده موفق کمک می کند که این افراد جهت تقویت و ثبات خانواده در کارگاه ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.

بریمانی افزود: پارسال بیش از ۱۴ هزار زوج مازندرانی برای افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌های آموزشی و مشاوره حین ازدواج شرکت کردند.
وی ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴ هزار و ۹۹ نفر دیگر نیز از آموزش های مهارت های زندگی بهره مند شدند.

بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی بهزیستی مازندران بهره مند شدند
این مقام مسئول با اشاره به مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی مازندران، افزود: در سال گذشته، ۴۶ هزار و ۴۶۱ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره ای دریافت کردند که از این تعداد، بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است.
بریمانی، نداشتن مسوولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان را از عمده ترین دلایل طلاق عنوان کرد و گفت: انتخاب همسر و ازدواج هم از بعد اجتماعی و هم از نظر فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی است.
وی ادامه داد: در همین راستا، در سال گذشته ۹ هزار و ۶۸۰ نفر از زوج های جوان برای انتخاب همسر مناسب، از خدمات مشاوره ای بهزیستی مازندران بهره مند شدند چرا که انتخاب درست و مناسب هم فرد را به آرامش می رساند و هم جامعه را از بحران مسایل اجتماعی آسیب زا مانند طﻼق و پیامدهای آن حفظ می کند.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا