مدرن ترین شهربازی شمال کشور در محمودآباد افتتاح می شود
مدرن ترین شهربازی شمال کشور در محمودآباد افتتاح می شود
محمودآباد آنلاین: مدیرعامل سرای گردشگری سیمرغ گفت: فاز اول بزرگترین و مدرن ترین شهربازی شمال کشور در نوروز ۱۴۰۲ همزمان با آغاز سال نو در مجتمع سیمرغ به بهره برداری می رسد.

محمودآباد آنلاین: مدیرعامل سرای گردشگری سیمرغ گفت:  فاز اول بزرگترین و مدرن ترین شهربازی شمال کشور در نوروز ۱۴۰۲ همزمان با آغاز سال نو در مجتمع سیمرغ به بهره برداری می رسد.

بابک کلانتری مدیر عامل سرای گردشگری سیمرغ در نشست با خبرنگاران  با بیان اینکه مجتمع های گردشگری پس از مدتی تکراری و فرسوده خواهند شد ، افزود: یکی از  روش های ماندگاری  مجتمع های گردشگری افزایش فضاهای تفریحی است و به همین منظور احداث شهربازی در مجتمع سیمرغ در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: کلنگ احداث شهربازی سیمرغ در تاریخ ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱ با حضور مسئولان شهرستانی برزمین زده شد و در مدت زمان کمتر از ۵ ماه به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده است.

کلانتری با بیان اینکه شهربازی سیمرغ در تابستان ۱۴۰۲ به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید، گفت: فاز نخست این شهربازی با ۸۰ درصد تجهیزات شامل ۱۵ دستگاه مدرن و شگفت انگیز در نوروز ۱۴۰۲ افتتاح می شود.

مدیر عامل سرای گردشگری سیمرغ با اشاره به اینکه ۷ دستگاه متعلق به کودکان خواهد بود،  افزود: ماشین برقی مدرن، تاب اسکای ۵۰ متری، کشتی دزدان دریایی ، جایروسوئینگ و همچنین ۴ خط بولینگ  در فاز نخست برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بلندترین چرخ و فلک مازندران در سیمرغ راه اندازی می شود، بیان کرد: چرخ و فلک مدرن ۶۰ متری با کابینه الهام گرفته از سفینه فضایی و دارای سیستم سرمایش و گرمایش در اوایل تابستان به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سرای گردشگری سیمرغ نورپردازی متفاوت را یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه دانست و گفت: تاکنون ۹ میلیارد تومان تجهیزات نورپردازی از کشور چین خریداری شده است.

وی تاکید کرد: برای ساخت شهربازی سیمرغ از مدرن ترین شهربازی های دنیا الهام گرفته شده و تمامی نکات استاندارد و ایمنی نیز در این شهربازی و تجهیزات آن لحاظ شده است.

کلانتری توضیح داد: شهربازی سیمرغ در حال حاضر در زمینی به مساحت  ۱۵ هزار مترمربع راه اندازی شده است که قرار است ۱۵ هزار مترمربع دیگر نیز به مجموعه اضافه گردد.

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری گفت:  طیق برآورد اولیه هزینه احداث شهربازی ۱۴۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه شده است.

کلانتری میزان اشتغال زایی در شهربازی سیمرغ را ۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر  و بر اساس آمار آذرماه سال جاری ۳۲۱ نفر در سرای گردشگری سیمرغ مشغول به فعالیت می باشند که با افتتاح شهربازی به ۴۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

گفتنی است فاز نخست سرای گردشگری سیمرغ  در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع با زیربنا ۱۱ هزار مترمربع  از سوی بخش خصوصی ساخته شده است. این مجموعه مرداد ماه سال ۱۳۹۸  با حضور رییس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شده بود.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین