بازگشت حس شنوایی در ۲ کودک مازندرانی
بازگشت حس شنوایی در ۲ کودک مازندرانی
محمودآباد آنلاین: دو کودک بهشهری و فریدون کناری ناشنوا با کاشت حلزون در بابل قادر به شنیدن صدای پیرامون خود شدند.

محسن منادی مدیر گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: روند فعال سازی، برنامه ریزی، تنظیم بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل برای دو کودک بهشهری و فریدون کناری که در تاریخ ۹ اردیبهشت امسال تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفته بودند، با موفقیت به سر انجام رسید و افتخار دیگری برای دانشگاه علوم پزشکی بابل رقم خورد.

 

او با اشاره به اینکه این دو کودک از امروز قادر به شنیدن صدا‌های پیرامون خود هستند، افزود: این مسئله در عین برجستگی و حائز اهمیت بودن، خود سرآغازی است بر تلاش‌های والدین و پیگیری سایر مراحل شنوایی و ادامه همکاری بیشتر آن‌ها با کارگروه توانبخشی و شنوایی شناسی در جهت بهره مندی بیشتر و بهتر از فرصت‌ها و نیز به ثمر رسیدن نهایی تلاش‌هایی که تاکنون رخ داده است.

 

منادی با اشاره به اینکه کاشت حلزون از دو بخش اصلی تشکیل شده است، گفت: بخش خارجی که به صورت قلاب مانند دور گوش قرار می‌گیرد و بخش داخلی که با جراحی قرار داده شده به وسیله یک آهنربای قوی بهم متصل می‌شوند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: بخش خارجی شامل میکروفون، پردازشگر گفتار و فرستنده است که میکروفون و پردازشگر گفتار در یک واحد کوچکی قرار می‌گیرند که مشابه سمعک پشت گوشی است، یک سیم کوچک آن‌ها را به فرستنده وصل می‌کند.

 

مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی گفت: عمل کاشت حلزون شنوایی برای دختر ۱۸ ماه بهشهری و پسر ۲۳ ماهه فریدونکناری در حدود ۵۰ روز گذشته در بیمارستان روحانی توسط تیم جراحی به سرپرستی دکتر کیاکجوری متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورو اتولوژی و کوکلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان