بیشترین نام‌هایی که محمودآبادی‌ها برای فرزندان‌شان انتخاب کردند
بیشترین نام‌هایی که محمودآبادی‌ها برای فرزندان‌شان انتخاب کردند
مهدی مجیدی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان محمودآباد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین به مناسبت روز ملی ثبت احوال، مهم ترین رسالت ثبت احوال را ثبت وقایع چهارگانه اعم از ولادت، فوت، ازدواج و طلاق بیان کرد و در تشریح این موضوع گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۹۴ ولادت، ۳۵۴ فوت، ۳۹۱ ازدواج و ۱۴۴ طلاق در اداره ثبت احوال محمودآباد به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت کرونایی موجود در جامعه گفت: علی رغم اینکه کرونا باعث شد حضور کارکنان در ادارات به یک سوم کاهش یابد اما خدمت به شهروندان در ثبت احوال متوقف نشد و کلیه خدمات اعم از صدور شناسنامه و کارت ملی و استعلام مراجع قضایی و انتظامی به مردم ارائه شده است.

مجیدی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد محمودآبادی ها کارت ملی هوشمند دریافت کردند تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲۸۲۱ کارت صادر شده و در حال حاضر جمع کل صادره شهرستان به ۸۵۹۸۷ کارت ملی هوشمند می‌رسد.

رئیس اداره ثبت احوال محمودآباد در ادامه فراوان ترین اسامی که پدران و مادران محمودآبادی در سال جاری برای فرزندان خود برگزیدند را تشریح کرد.

مهدی مجیدی گفت: رستا ، فاطمه ، آوا ، دلسا ، پناه ، نازنین زهرا ، نورا ، روشنا، نیلا و مهدیس، فراوان ترین اسم هایی است که مردم محمودآباد برای فرزندان دختر خود انتخاب کردند.

وی افزود: محمد حسین ، امیر رضا ، امیر علی ، آریا ، رادین ، امیر حسین ، محمد ، رهام ، سامیار و امیر محمد نیز نام هاییست که اکثر خانواده های محمودآبادی برای فرزندان پسر خود برگزیدند.

مجیدی در ادامه اظهار کرد: ما سه دفتر پیشخوان خدمات دولت در  شهرستان داریم که دو دفتر در شهر محمودآباد و یک دفتر در آزادمون فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: دفاتر پیشخوان خدمات دولت کمک حال ثبت احوال هستند و خدماتی از جمله اخذ کارت هوشمند ملی، تعویض شناسنامه، اعلام مفقودی شناسنامه و تحویل کارت ملی را به شهروندان ارائه می‌دهند

  • نویسنده : امیر عباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین