امسال ۱۳۷۴ کلاس اوّلی در محمودآباد به مدرسه می روند
امسال ۱۳۷۴ کلاس اوّلی در محمودآباد به مدرسه می روند
محمودآباد آنلاین : مدیر آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد گفت: در سال تحصیلی جدید ۱374 نفر دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 1402-1403 به پای کلاس درس خواهند رفت.

به گزارش محمودآباد آنلاین علی اکبر علیزاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تعداد ۱۵۲۵۹ نفر دانش آموز در کلیه مقاطع تحصیلی و در ۱۴۱ آموزشگاه دولتی و غیر انتفاعی با حضور ۱۱۹۱ معلم و کادر آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد در خصوص نرخ گذاری و میزان شهریه هزینه های ثبت نام در مدارس غیر انتفاعی گفت: با توجه به دستورالعمل شورای نظارت استان و شهرستان ها ، نرخ ثبت نام بر اساس فضای مناسب آموزشی و عملکردها مشخص می شود و هیچ مدرسه غیر دولتی حق ندارد خارج از مبلغ تعیین شده و نرخ گذاری شده از اولیای دانش آموزان شهریه دریافت نمایند.
علی اکبر علیزاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد یکی از مهم ترین چالشهای آموزش و پرورش شهرستان را فرسوده بودن بالغ بر ۴۵% مدارس شهرستان با قدمت ۶۰ سال عنوان کرد و افزود : از مجموع ۱۴۱ مدرسه در شهرستان ۶۴ آموزشگاه فرسوده است و نیازمند مشارکت خیرین مدرسه ساز می باشد.
وی همچنین از افتتاح دو مدرسه در دهه فجر امسال خبر داد و افزود : دبستان شهید شیرویه در سرخ رود و مدرسه ابتدایی در روستای حاجی کلا همزمان با چهل و پنجمین بهار انقلاب افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
علی اکبر علیزاده در خصوص کمبود آموزگار یا فضای آموزشی در سال تحصیلی جدید گفت: در بعضی از رشته ها تخصصی کمبود معلم داریم و با آزمون ماده ۲۸ تا چند روز آینده با تخصیص سهمیه معلمان برای شهرستان بر طرف شود.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین