خانواده محمودآبادی که عطف و شیرازه ی آن کتاب است
خانواده محمودآبادی که عطف و شیرازه ی آن کتاب است
محمودآباد آنلاین: خانواده ی محمودآبادی، کتاب آرایه های ادبی را به نگارش و چاپ رساندند.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ محمد آقاجان پور عمران مدیر مسئول انتشارات لعل سخن شهرستان محمودآباد در گفت و گوی اختصاصی به خبرنگار ما گفت : کتاب آرایه های ادبی، دانش آموزان عزیز را با تمام آرایه های ادبی همراه نموده و با نمونه های متعدد آن آشنا می سازد.

وی با بیان اینکه این کتاب شامل سه بخش بیان، بدیع و سوالات کنکور کلیه رشته ها از سال ۱۳۹۰ است افزود : این کتاب با ۲۶ درس، نخست آرایه ها و نکات مربوط به هر درس با مثال های متعدد را ارائه می دهد و سپس در هر درس پرسش هایی از دیوان های مختلف به عنوان خودارزیابی مطرح شده است تا دانش آموزان، میزان درک و آگاهی خود را از آن آرایه بسنجند.

محمد آقاجان پور عمران تصریح کرد : در پایان هر درس، چند نمونه سؤال کنکور دانشگاه سراسری، آزاد و المپیاد ادبی ویژه همان آرایه با پاسخ تشریحی ارائه شده است.

دکتر آقاجان پور عمران با اشاره به اینکه در سال های اخیر از ۲۵ سوال عمومی کلیه رشته ها، ۴ سوال و از ۳۰ سوال تخصصی رشته ادبیات و علوم انسانی، ۷ سوال به آرایه های ادبی اختصاص دارد، ذکر کرد : در بخش پایانی کتاب، برای آمادگی دانش آموزان جهت شرکت در کنکور سراسری و سایر آزمون ها، کلیه سوالات آرایه های ادبی کنکور سراسری تمامی رشته ها از سال ۱۳۹۰ تا کنون با پاسخ کامل و جامع تشریحی ارائه شده است.

او ادامه داد : انتشارات لعل سخن شهرستان محمودآباد از سال ۱۳۹۷ مجوز رسمی را از وزارت ارشاد اسلامی دریافت و از سال ۱۳۹۸ کار خود را به صورت جدی آغاز نمود و کلیه کتاب های تخصصی و عمومی تمامی رشته های دانشگاهی، علمی، آموزشی، کمک آموزشی، شعر ، رمان، داستان، ادبیات کودک و نوجوان برای چاپ پذیرفته می شود.

این مؤلف با بیان اینکه انتشارات لعل سخن تاکنون ۱۱ اثر را منتشر نموده و چند تالیف دیگر در دست انتشار دارد، گفت : کتاب های فارسی عمومی درسنامه دانشگاهی، مدرسه گمشده ، دانستنی های شگفت انگیز، ترانه بدرود، زندگی بدون دورریز، انگلیسی دهم ، کتاب کار ریاضی، امنیت و چالش های زیست محیطی در غرب آسیا ؛ ایران و همسایگان، مروری بر قوانین و استانداردهای بین المللی ، آواز قو و آرایه های ادبی در این انتشارات منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به کتاب از جمله اقداماتی است که در این انتشارات انجام می شود، خاطر نشان کرد : با انجام این اقدام افراد زیادی می توانند از نتایج علمی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بهره ببرند و نیز رزومه لازم را برای ارائه درمصاحبه‌ ها در پرونده علمی خود داشته باشند.

محمد آقاجان پور عمران خبرداد : انتشارات لعل سخن آمادگی دارد که کلیه کارهای نشر از جمله صفحه آرایی، طرح جلد و ویراستاری را انجام داده و با دریافت مجوز رسمی از وزارت ارشاد ، شابک و فیپا و چاپ کتاب در تیراژ دلخواه اقدام نماید و همچنین امید آن دارد که معلمان و استادان، تجارب ارزنده شان را در قالب کتاب برای دانش آموزان و دانشجویان منتشر نمایند تا تجارب ارزنده این عزیزان مورد استفاده افراد زیادی قرار گیرد.

مدیر مسئول انتشارات لعل سخن محمودآباد در پایان، پیشنهادات و انتقادات را راهگشای گام های بعدی دانست و اظهار کرد : از خوانندگان این کتاب تقاضا می شود انتقاد و پیشنهاد های خود را به آدرس lalesokhan@yahoo.com ارسال نمایند.

گفتنی است که نویسندگان این کتاب، دکتر محمد آقاجان پور عمران (مؤلف ۱۴ عنوان کتاب آموزشی و کمک آموزشی، مدیر مسئول انتشارات لعل سخن شهرستان محمودآباد، دبیر زبان و ادبیات فارسی دبیرستان های شهرستان محمودآباد و مراکز دانشگاهی) ، دکتر نگار رشید ( مؤلف ۱۴ عنوان کتاب و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز محمودآباد) و ارشیا آقاجان پور عمران ( دانش آموز پایه یازدهم رشته ادبیات و علوم انسانی دبیرستان استعداد های درخشان شهید بهشتی نور و دانش آموز موفق راه یافته به المپیاد ادبی کشوری ) هستند.

لازم به ذکر است؛ جلد این کتاب را، نگین آقاجان پور عمران، دانش آموز پایه پنجم دبستان دخترانه شاهد شهرستان محمودآباد طراحی کرده است.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین