آشنا شوید با هنرمند سرخ رودی که دوبار نشان صحنه گرفت
آشنا شوید با هنرمند سرخ رودی که دوبار نشان صحنه گرفت
محمودآباد آنلاین : به مناسبت روز جهانی تئاتر تصمیم گرفتیم تا نسبت به فعالان شاخص هنر تئاتر در شهرستان محمودآباد اقدام کنیم و قطعا در جفرافیای هنری سرخ رود نام نواب صادقی برای کسی پوشیده نیست.

به گزارش محمودآباد آنلاین نواب صادقی متولد سال ۱۳۶۲ در مازندران و سرخ رود می باشد و بنا به اظهار خودش بازیگری جزء آرزوهای بچگی وی بود و از همان دوران کودکی در میهمانی های خانوادگی با پوشیدن لباس های پدرم و ترکیب لباسهای خاص برای اقوام برنامه اجرا میکردم.

اجرا در محیط مدرسه جزء دیگر زندگی هنری نواب صادقی بود و در جشنها واعیادها و مناسبت های مختلف برای دانش آموزان تئاتر و برنامه های طنز اجرا می نمود و حتی در جشنواره استانی دانش آموزی بچه های مسجد در ساری  توانستند عنوان سومی این جشنواره را کسب نمایند .

نواب صادقی فعالیت های هنری خود را از سال ۱۳۷۷ با حضور در کلاس های آموزشی گروه میثاق به کارگردانی جهانفر کاویانپور استاد و هنرمند پیشکسوت محمودآباد آغاز نمود و در چندین جشنواره شهرستانی و استانی و کشوری نیز شرکت نمود.

ایفای نقش در نمایش معجزه خون،عصیان پریا،مرگ سیاوش،رانده شدگان،طالب و زهره …….بعنوان بازیگرو حتی پس از کسب تجربه های لازم پا به عرصه کارگردانی گذاشت و با ارائه دو اثر هنری  توانست در جشنواره استانی تئاتر مقام دوم را در بخش کارگردانی کسب نماید.

این هنرمند سرخ رودی در ساله۱۳۸۱ در سریال بشارت منجی به کارگردانی عبدالله پاکیده به ایفای نقش پرداخت و برای پویایی بیشتر و پیشرفت بیشتر در حوزه هنرهای نمایشی دوره های آموزشی خود را در آکادمی بازیگران معروفی از جمله  جهانگیر الماسی و داریوش ارجمند،شهره (مازیارلرستانی) ،امیر کربلایی زاده استنداپ کمدی ادامه داد.

سرانجام سالها خاک صحنه خوردن موجب شد تا نواب صادقی به قاب تلویزیون راه پیدا کند و حضور در سریال شش قهرمان به کارگردانی حسین قناعت سریال بوتیمار به کارگردانی نجف زاده ، برگزیده و کسب مقام در سه دوره مسابقات بین‌المللی جشنواره ستاره های صحنه در شاخه استنداپ کمدی ودریافت ۲نشان ستاره‌های صحنه،برگزیده و جز ۵نفراستنداپ در مسابقه تلویزیونی زمانی برای خندیدن که طی ۳۲شب از آنتن شبکه سوم سیما پخش می شد از افتخارات اصلی این هنرمند محمودآبادی به شمار می رود.

وی در ادامه مسیر هنری زندگی خود اقدام به ساخت و بازی چندین فیلم و سریال کوتاه از جمله غول هزار یک داستان،دستهای کوچک نمود.

سال ۱۴۰۱ برای نواب صادقی از بعد هنری سال موفق و خوبی بود چرا که  بازی در سریال دیماه به کارگردانی فلاح و ساختمان هشت یک به کارگردانی محبوبه نورنقدی و در بهمن ماه در جشنواره استانی تئاتر توانست عنوان مقام دوم کارگردانی و مقام دوم بازیگری را کسب نماید.

مدیر اجرایی جشنواره استانی خیابانی بسیج هنرمندان در سال ۱۳۹۹ به مدت دو سال از دیگر افتخارات و سوابق کاری نواب صادقی می باشد و عضویت در انجمن بازیگران فیلم و تلویزیون ایران و تیم پژوهش استنداپ کمدی در کارنامه هنری این هنرمند دیده می شود.

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین