۶۵ درصدمردم مازندران در اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند
۶۵ درصدمردم مازندران در اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند
محمودآباد آنلاین: رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه ۶۵ درصد مردم مازندران در اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند ، گفت که این استان اکنون در بحرانی‌ترین شرایط در رعایت نکات بهداشتی قرار دارد.

دکتر ناصر عمادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی مازندران به حدود ۳۵ درصد هم نمی‌رسد و با این وضعیت بحرانی به سختی می‌توان به جنگ سویه اومیکرون رفت.

وی خاطر نشان کرد: اگر رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک در اماکن عمومی مازندران تغییر نکند و به بالای ۸۰ درصد افزایش نیابد، احتمال همه‌گیری و وضعیت بحرانی شیوع سویه جدید کرونا در استان به صورت جدی وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه حدود پنج درصد از جامعه هدف مازندران تاکنون نسبت به تزریق دُز اول واکسن کرونا خود اقدام نکرده اند، گفت : ادامه این روند در کنار وضعیت نگران کننده رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در آینده نزدیک می‌تواند این استان را به یکی از کانون‌های شیوع اومیکرون تبدیل کند.

عمادی با بیان این که صدای پای اومیکرون به گوش می‌رسد و باید از این ویروس خطرناک و مرموز هراس داشت، افزود : در زمان حاضر مازندران در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین پنج استان پایین کشور قرار دارد.

وی ادامه داد : واکاوی داده‌های علمی نشان می‌دهد که تنها راه متوقف کردن چرخه شیوع اومیکرون، استفاده از ماسک است و اگر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان به ایمنی جمعی نرسیم احتمال افزایش آمار مرگ و میر کرونا در مازندران با ورود اومیکرون وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : اومیکرون در مقایسه با سویه‌های دیگر کرونا از جمله دلتا مرگ و میر کمتری دارد اما میزان سرعت سرایت آن به مراتب بیشتر است، بنابرین در کنار تزریق بموقع واکسن، باید شهروندان مازندران استفاده از ماسک را باجدیت در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود : در کنار رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی، مصرف روازانه میوه و سبزیجات می‌تواند در تقویت وضعیت جسمی و ابتلا نشدن فرد به اومیکرون تاثیرگذار باشد.

محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۶۴ بیمار جدید به ۳۰۴ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا مازندران