سه ماه حبس در انتظار اخلال گران امنیت عمومی در چهارشنبه آخر سال
سه ماه حبس در انتظار اخلال گران امنیت عمومی در چهارشنبه آخر سال
محمودآباد آنلاین / دادستانی و فرماندهی انتظامی شهرستان محمودآباد طی بیانیه‌ای از سه ماه حبس برای اخلال گران امنیت عمومی در چهارشنبه آخر سال خبر و نسبت به این موضوع هشدار جدی دادند.

متن این بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:

 

بسمه تعالی

ضمن تبریک بمناسبت اعیاد شعبانیه، به اطلاع کلیه شهروندان محمودآبادی می رساند که به منظور حفظ نظم، امنیت عمومی و آسایش مردم و رعایت حقوق همه شهروندان و همچنین جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب و سوداگران مرگ در چهارشنبه اخر سال که مرسوم به چهارشنبه‌سوری می‌باشد دادستانی شهرستان محمودآباد به عنوان مدعی العموم و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان به عنوان بازوی اجرایی دستگاه قضایی ضمن تاکید بر رعایت موارد ایمنی، نکاتی را جهت اطلاع به شرح ذیل اعلام و متذکر می گردد:

۱. طبق ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، هر کس به شکل غیرقانونی و غیر‌مجاز مواد محترقه و شوک‌ دهنده‌ها (شوکرها) را خریداری، نگهداری و حمل کند یا مبادرت به توزیع و فروش آن ها کند یا معامله دیگری با آن‌ها انجام دهد، به حبس از ۹۱روز تا ۶ ماه محکوم خواهد شد. مرتکب اعم از متصدیان واحد صنفی و غیرصنفی تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت و اقدامات بازدارنده نظیر تعطیلی واحد صنفی برابر ماده ۶۲ قانون نظام صنفی معمول خواهد شد.

۲. طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هر کس با هیاهو (سروصدا و فریاد) و جنجال (همهمه)یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد(رفتار و گفتار منجر به آسیب روحی، جسمی و هتک حیثیت) موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از‌کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

۳. طبق ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، افرادی که مبادرت به نگهداری و خرید مواد ناریه یا منفجره غیرنظامی می نمایند، به حبس از شش ماه تا دو سال و جزای نقدی یک تا دو برابر ارزش مواد کشف‌شده محکوم می شوند. همچنین استفاده از گازهای اشک آور و بی هوش کننده و بی حس کننده از شش ماه تا دو سال حبس در پی خواهد داشت و نیز استفاده از شوک دهنده (شوکر)به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه منجر خواهد شد.

۴.اقدام به پرتاب ترقه از سوی هر شخصی جرم محسوب می گردد و مرتکب تحت تعقیب کیفری خواهد شد و به مجازات مقرر در قانون محکوم خواهد شد .

۵. براساس ماده ۶٧۵ قانون مجازات اسلامی (احراق و تخریب و اتلاف اموال و حیوانات) هر فردی عمدا عمارت، بنا،کارخانه، انبار و به طورکلی هر محل مسکونی یا محلی برای سکنی یا جنگل یا خرمن یا هر نو محصول زراعی یا اشجار یا مزارع یا باغ‌های متعلق به دیگری را آتش بزند به حبس از دو تا پنج‌سال محکوم می‌شود.

۶. هرگونه ارتکاب عمل مجرمانه موضوع بندهای فوق از سوی دانشجویان و محصلین ،ضمن تعقیب کیفری از سوی دستگاه قضایی،موضوع از سوی کمیته انضباطی مراکز آموزش و عالی و آموزش و پرورش مربوطه پیگیری و تنبیهات و مجازات شدید،حتی محرویت از تحصیل را بهمراه خواهد داشت.

لذا از کلیه شهروندان، به ویژه جوانان و نوجوانان عزیز تقاضا می شود، ضمن مراقبت از خود و رعایت نکات ایمنی، هرگونه اقدام ناهنجار اعم از استفاده از مواد محترقه غیرمجاز، ایجاد رعب و وحشت با استفاده از مواد انفجاری و آلات اتش بازی در معابر و خیابان های شهر و روستا مراتب را به مراجع و ضابطان انتظامی، قضایی و امنیتی اطلاع دهند و همکاری لازم را با ایشان داشته باشند تا در کمال امنیت و آرامش، بهاری جدید را در کانون گرم خانواده آغاز نماییم.

گفتنی است دستگاه قضایی و مراجع انتظامی و امنیتی با افرادی که به اشکال مختلف سعی در اخلال نظم و امنیت جامعه دارند و همچنین با بی احتیاطی خود منجر به تلخ کامی سایرین خواهند شد، به شدت برخورد خواهد کرد و در این راه هیچ گونه اغماض و تسامحی نخواهد داشت، ضمنا متخلفین تا پایان تعطیلات عید نوروز (۱۴ فروردین ) در بازداشت به سر خواهند برد و وسائل نقلیه متعلق به آنها نیز تا پایان رسیدگی به جرائم و تخلفاتشان توقیف قانون خواهد بود.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین