یک شهر منتظر ولی شهردار و شورانشینان همچنان در سکوت
یک شهر منتظر ولی شهردار و شورانشینان همچنان در سکوت
به گزارش محمودآباد آنلاین در هزاره سوم که از آن به عنوان عصر ارتباطات یاد می شود، رسانه ها در تحولات داخلی و خارجی کشورها تاثیر گذار هستند و هر نوع رسانه ای اعم از دیداری ، شنیداری و مکتوب در کشورهای توسعه یافته به عنوان یکی از ارکان توسعه محسوب شده و عامل مشارکت اجتماعی شهروندان و همچنین عنصر اثر بخش در مدیریت اجرایی و مدیریت شهری می باشند ولی با این وجود، متاسفانه هنوز در کشورما جایگاه و کارکرد رسانه برای بسیاری از مدیران بالاخص مدیران شهرستانی روشن نشده است.

ارتباط دو سویه مدیران با اصحاب رسانه ، اطلاع رسانی صادقانه و به موقع و به کارگیری از ابزار و فناوری درست می تواند علاوه بر جلب اعتماد عمومی جامعه ، مدیران را از  حاشیه هایی که ناشی از ضعف اطلاع رسانی است ، مصون دارد.

در جامعه امروزی شفافیت عملکردی مدیران مهم ترین  خواسته مردم است و مدیران هرچه قدر در راستای شفافیت حرکت کنند  مشکلات شهری کمتر خواهد شد .کما اینکه بسیاری از مسائلی که امروز با آن روبرو هستیم، زاییده پنهان کاری است.

بحران به خودی خود ایجاد نمی شود. عدم اطلاع رسانی به موقع و پاسکاری خطا ها  و مقصر دانستن مسئولین قبلی به بهانه شانه خالی کردن از مسئولیت هرکدام می تواند مصوب ایجاد بحران شود.به طور مثال موضوع  چهار دهه ساحل خوابی زباله در محمودآباد که دیگر کمتر رسانه ای را می توان در داخل و یا حتی خارج از کشور یافت که به این معضل نپرداخته باشد. ولی با این وجود رویکرد و عکس العمل مدیران شهری ما چه بوده است؟ شهردار فعلی می گوید میراث دار شهرداران قبلی است و عدم اطلاع رسانی درست در مقاطع گذشته و همچنین قول های متعددی که برای حل این معضل داده شد و لی به سرانجام مطلوبی نرسید  و سرانجام شد هر آنچه که نباید می شد ؛عدم اعتماد شهروندان به حرفهای مدیران فعلی.

بی شک اگر گزارش و نظر سنجی از شهروندان مبنی بر ارزیابی  عملکرد مدیران شهری در طی چهار ده گذشته انحصارا در حوزه زباله گرفته شود ، قطعا به پاسخ های می رسید که بی اعتمادی در آن موج می زند.

متاسفانه در کشور ما مسئولین احساس می‌کنند در آینده  محاکمه نخواهد شد و تصمیماتشان را صرفا بر مبنای زمان مدیریتی خود می گیرند بدون توجه به آینده و آیندگان.  قطعا اگر ما برای آینده کار می‌کردیم بدون شک برنامه ریزی صحیح تری داشتیم و اینگونه ساحل ها و جنگل های بکر استان ما پناهگاه  کوه های زباله نمی شد که سال هاست گریبانگیر مردم و مدیران شهری شده است .

متاسفانه در کشور ما تعارض منافع وجود دارد و همیشه در تلاش هستیم این مساله را کتمان کنیم اما این مساله به آرامی مانند بیماریی که توسط افراد جدی گرفته نشده است  با گذشت زمان خود را نشان خواهد داد البته در زمانیکه دیگر زمان مداوا آن نیز گذشته است.

روی صحبتم در این سطرها با شهردار جوان و با انگیزه شهر محمودآباد است که با علم به اینکه شهرداری محمودآباد میراث دار چندین پروژه بیمار و فرسایشی و همچنین بدهی بالا می باشد ولی این توان را در خود دید که می تواند با وحدت ، وفاق و همراهی دوستان شورای اسلامی شهر می توانند ضمن پرداخت بدهی شهرداران گذشته و ساماندهی پروژه های بجا مانده از جمله زباله ، باید نسبت به تامین هزینه جاری شهرداری اعم از پرداخت حقوق پرسنل اقدام نماید و همچنین درآمدی جدید برای احداث و تحقق پروژهای مدنظر خود رقم بزند ولی در دو دوره حضور خود در سکان شهرداری محمودآباد تا به حال یک بار نشست خبری برگزار نکرده تا نسبت به تشریح گزارش اقدامات گذشته و شرح برنامه های آینده شهر اقدام نماید.

آیا این حق مردم شهر نیست تا بدانند درشهرشان چه گذشته و چه خواهد گذشت؟ مردم این شهر منتظرند تا بدانند برنامه های شما برای محمودآباد ۱۴۰۴ چه خواهد بود؟ همه ما  از اینکه شما یک شهر بحران زده را تحویل گرفته اید اطلاع داریم و در حال حاضر با وجود اطلاع همگان ازبحران شهر، تنها زیر سوال بردن گذشتگان چاره کار نیست بلکه بهتر است شما به عنوان شهردار فعلی محمودآباد به مردم بگویید الویت های اصلی شهر چیست ؟ طرح تفصیلی شهر در چه مرحله ای قرار دارد؟

آقای اختیاری شهردار جوان و با انگیزه  محمودآباد ، ما تنها به عنوان یکی از رسانه های شهر از شما می خواهیم احساس تعلق را به شهر و شهروندان بازگردانید تا جوانان این شهر نیز همانند شهرهای همجوار به آبادانی شهرشان افتخار کنند. در خاتمه تاکید می کنم به موجب رسالتی که بر دوش داریم ، ما نیز به عنوان رسانه برای توسعه محمودآباد زیبا در کنار شما خواهیم بود…

ما از تو به غیر از تو نداریم تمنا  ؛   حلوا به کسی ده که محبت نچشیده‌ست

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین