رفتار ترسناک مردم مازندران اصلی ترین علت شیوع کرونا
رفتار ترسناک مردم مازندران اصلی ترین علت شیوع کرونا
حسن رودگری نماینده اعزامی وزارت بهداشت به منظور ارزیابی اقدامات صورت گرفته جهت مقابله با ویروس کرونا از تلاشهای فرماندار محمودآباد و اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان قدردانی کرد.

شامگاه روز پنجشنبه ۱۶مرداد، حسن رودگری در دیدار با علیرضا شریعتت فرماندار محمودآباد و احمد محمدی معاون سیاسی فرماندارو عباس توان رئیس شبکه بهداشت و درمان، گفت : این ایام همچون دوران جنگ ایام سختی ست و مردم باید بااتحاد و همدلی این دوران را شکست بدهیم. وی افزود: ویروس کووید۱۹ تیپ و موج های دیگری خواهد داشت و سطح گسترش آن بالارفته و در حال حاضر در هیچ خانواده ای را چیدا نمیکنید که کسی مبتلا نشده باشد.
نماینده اعزامی وزارت بهداشت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم را عامل اصلی انتشار این ویروس عنوان کرد و اظهار داشت رفتار ترسناک مردم مازندران با جدی نگرفتن کرونا، یکی از اصلی ترین دلایل شیوع و عبور از وضعیت قرمز است و نیاز است آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درست همراه با آموزش های اثربخش در جامعه صورت پذیرد.
وی تصریح کرد سطح ظرفیت نظام سلامت برای پاسخ مناسب به مهار این بیماری با توجه به هزینه های زیاد تحمیل شده از سوی ویروس منحوس کووید ۱۹ پایین آمده و رو به فرسودگی ست و در حال حاضر شاهد کاهش تعدا کادر درمان و منابع و تجهیزات پزشکی هستیم.
رودگری خاطر نشان کرد کووید۱۹ در حالیکه کشور با تحریم اقتصادی مواجه است چندهزار میلیارد هزینه منوجه دولت کرد و در حاضر کلیه منابع مالی دولت در حوزه سلامت در شرایط سخت اقتصادی فعلی برای مقابله و درمان ویروس کرونا هزینه شده است.
وی در خاتمه ضمن قدردانی از تلاش ها و حمایت های علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد و اعضای ستاد مقابله با کرونا گفت: محمودآباد جزو معدود شهرهای وضعیت سفید در موج اول مقابله کرونا بوده که لازم است مردم پا به پای مسئولین برای شکست کرونا همراهی و همکاری لازم را داشته باشند