رنگ نارنجی کرونایی  از مازندران رخت بر بست/محمودآباد در وضعیت زرد
رنگ نارنجی کرونایی  از مازندران رخت بر بست/محمودآباد در وضعیت زرد
محمودآباد آنلاین:استان مازندران با تغییر رنگ شهرستان رامسر از نارنجی به زرد ، از وضعیت پرخطر کرونایی خارج شده است.

بر اساس آخرین ارزیابی اپلیکیشن ماسک که از روز شنبه ۱۷ مهر ماه اعمال خواهد شد ، ۱۵ شهرستان استان مازندران در وضعیت زرد و هفت شهرستان در وضعیت آبی قرار گرفته اند.

بر اساس این ارزیابی شهرستان های گلوگاه و سوادکوه شمالی به وضعیت آبی کرونایی دست یافته اند. پیش از این هم میاندرود، سیمرغ، فریدونکنار، عباس آباد و کلاردشت در وضعیت آبی قرار داشتند.

سامانه ماسک وضعیت ۱۵ شهرستان دیگر مازندران شامل بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل، بابل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس ، تنکابن، رامسر و بابلسر را زرد ارزیابی کرده است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم و ۲ بیمار بستری به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت را نشان می دهد.

رنگ زرد هم به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بیشتر از بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند. همچنین رنگ قرمز هم که از مدتی پیش از ایران رخت بربسته است ، وضعیت کرونایی ” بسیار پرخطر ” محسوب می شود.
اگر چه شیوع کرونا در مازندران روند کاهشی را طی می کند ، ولی طبق آخرین گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل همچنان ۳۶۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین