مازندران سرآمد تولید گوشت سفید در کشور
مازندران سرآمد تولید گوشت سفید در کشور
محمودآباد آنلاین : افزایش ۲۰ درصدی تولید گوشت سفید و ثبت رکورد بالاترین سقف تولید در شش ماه گذشته، مازندران را سرآمد تولید گوشت سفید در کشور تبدیل کرده است.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران اعلام کرد: این استان به‌عنوان قطب تولید گوشت سفید کشور، در سال‌های اخیر شاهد تحولات چشمگیری در این حوزه بوده است. در دولت سیزدهم، با تلاش و برنامه‌ریزی‌های جهاد کشاورزی و همراهی مرغداران و زنجیره تولید، شاهد جهش ۲۰ درصدی در تولید گوشت سفید در شش ماه گذشته در استان هستیم.

اعطای تسهیلات، یارانه و نهاده‌های دامی به مرغداران، احداث و نوسازی مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحد‌های تبدیلی، آموزش مرغداران و استفاده از روش‌های نوین پرورش مرغ و… از عوامل این موفقیت بوده است.

جهش تولید گوشت سفید در مازندران از ۲۷۹ هزار و ۲۲۵ تن در دولت قبل به ۳۳۶ هزار تن در دولت مردمی سیزدهم، فواید متعددی برای استان و کشور به همراه داشته که از آن جمله می‌توان به؛ تأمین نیاز داخلی و کاهش وابستگی به واردات، رونق صنعت مرغداری و ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف این صنعت ازجمله مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحد‌های تبدیلی، افزایش تولید و صادرات گوشت سفید و رونق اقتصادی استان و کشور اشاره کرد.

جهاد کشاورزی مازندران با تعهد به ادامه این روند، در تلاش است تا در سال‌های آینده شاهد جهش‌های بیشتری در تولید گوشت سفید در استان باشد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین