زنان همواره نقشی زنده و جاوید در اسلام و انقلاب ایفا کرده اند.
زنان همواره نقشی زنده و جاوید در اسلام و انقلاب ایفا کرده اند.
محمودآباد آنلاین: حجت الاسلام مهدی تقی زاده امام جمعه بخش سرخ رود عصر امروز در دیدار با کمیته بانوان ستاد اقامه نماز جمعه ، زنان را از ارکان اصلی تربیت دینی و شکوفایی جامعه اسلامی دانست و گفت: سوابق حضور بانوان در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقشی تاثیرگذار و تاریخ ساز بوده که امروزه شاهد دفاع از حریم ولایت و همچنین دفاع از سلامت توسط ایشان هستیم.

مهدی تقی زاده افزود: تربیت شخصیت هایی همچون شهدای مدافع حرم خانزاده، حججی و سردار رشید اسلام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و امامین این انقلاب از دامن شما بانوان فرهیخته و مکرمه پرورش یافته اند و اینگونه است که از دامان زن است که مرد به معراج می رسد.

امام جمعه بخش سرخ رود ادامه داد: آثار وزینی که در مسیر عبودیت و بندگی برای تربیت و رویش چهره های انقلابی به وفور در صحنه به صحنه انقلاب دیده شده و امروز شهدایی که راه سلامت نظام و این امت جانشان را در طبق اخلاص گذارده اند از دامان و مشرب شما تربیت شده و بیرق این نظام و انقلاب را در دست گرفته و موجب کوری چشم دشمنان شده اند.

وی حضور بانوان را فرصتی مغتنم برای تقویت بیش از پیش جایگاه رفیع نماز جمعه دانست و گفت: انشالله اقتدار و همبستگی هرچه بیشتر در صفوف دشمن شکن نماز جمعه بخش شهیدپرور و عالم پرور سرخ رود با جذب و حضور بانوان پس از پشت سر گذاشتن شرایط کنونی ویروس کرونا تاثیرپذیرتر خواهد بود.

وی تصریح کرد : حضور بانوان از روستاها در نماز جمعه باید گسترده تر باشد چرا که ما اثرات فراوان و بی بدیلی از چادر و این مکتب در نظام مقدس اسلامی دیده ایم و در تحقق این امر تدابیری درخصوص سهولت رفت و آمد نمازگزاران نیز در نظر گرفته شده که با یاری خدا به کار خواهد گرفته شد.

حجت السلام تقی زاده با اشاره به تعطیلی نماز جمعه بدلیل شرایط حاکم بر سلامت کشور، گفت: در این برهه از زمان که اقامه نماز در کشور با چالش های بهداشتی بدلیل شیوع ویروس منحوس کرونا مواجه شده، تفکر نماز جمعه نه تنها تعطیل نیست بلکه حرکات جهادی بانوان در جبهه امنیت و سلامت که از توصیه های مقام معظم رهبری مد ظله العالی به نهاد مقدس بسیج در مقابله با کرونا بوده، انشالله بیش از پیش تقویت و با محوریت این ستاد با قدرت و انگیزه دوچندان در میدان حاضر باشند.

ایشان ضمن درخواست از بانوان به تشکیل حلقه های مختلف از جمله کلاسهای آموزشی گوناگون، افزود: پس از ریشه کنی این ویروس منحوس، کمیته بانوان ستاد اقامه نماز جمعه با توجه به علاقمندی رده های سنی میتوانند در حوزه های علمی و کاربردی نیز فعالیت نمایند.

امام جمعه بخش سرخ رود ترویج فرهنگ غربی را یکی از معضلات جامعه دانست و ادامه داد: کمیته بانوان با حضور فضای مجازی به اشاعه دین، فرهنگ اسلامی و تقویت شئون اعتقادی و انقلابی بپردازد و مسایل این چنینی را با همه اقشار در میان بگذارند چرا که جامعه زنان در تربیت جامعه نقش انکار ناپذیری داشته و عدم اقدام به این مهم موجبات کوته فکری دینی را فراهم خواهد آورد.

وی خاطر نشان شد : یکی از خالص ترین اعتقادات را ولایت پذیری بانوان دانست و افزود: جایگاه مقام عظمای ولایت برای همه ما مقدس بوده و اساس حرکت دینی و اعتقادی و سبک زندگی دینی را گوش فرا دادن به فرامین مقام معظم رهبری مد ظله العالی است.

وی در خاتمه گفت : الحمد لله با توجه به استقبال گسترده سروران عزیز در ستاد اعم از برادران و خواهران و جوانان انقلابی امیدوارم ستادی پویا و زنده و بالنده داشته و با تشکیل اتاق فکر و استفاده از همه ظرفیت های برای اعتلای منطقه مان بر اساس گفتمان الهی گونه امام خامنه ای عزیز استفاده نموده و به فضل الهی خدمات ارزنده ای به این مردم شریف و عزیز و کریم ارائه نموده تا خدای ناکرده شرمنده امام راحل و شهدای عزیز و ملت فهیم و عزیز و کریم ایران نگردیم

  • نویسنده : محمد حسین نعمت پور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین