۳۴۱ نفر در انتخابات شورای روستاها ثبت‌نام کردند
۳۴۱ نفر در انتخابات شورای روستاها ثبت‌نام کردند
محمودآباد آنلاین / بخشدار مرکزی شهرستان محمودآباد از ثبت‌نام ۳۴۱ کاندیدای شورای اسلامی روستاها در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

علیرضا اسماعیل‌نیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین با اعلام این خبر گفت: از این تعداد ۳۳۲ کاندید مرد و ۹ نفر نیز زن بوده‌اند.

وی با اشاره به سوابق تحصیلی کاندیدها بیان کرد: ۲۰ کاندیدا دارای مدرک فوق لیسانس، ۸۴ تن لیسانس، ۲۳ نفر فوق دیپلم، ۱۰۹ نفر دیپلم و مابقی نفرات نیز زیر دیپلم بودند.

اسماعیل‌نیا با بیان اینکه شغل ۴۴ نفر از کاندیدهای انتخابات شورای اسلامی روستاها در بخش مرکزی کارمند، ۲۲۲ تن آزاد، ۱۲ نفر معلم، ۵۴ نفر کشاورز و ۹ نفر خانه دار که این ۹ نفر زن بودند، افزود: کمترین عضو ثبت نامی شورا ۲۷ سال و مسن ترین آنها نیز ۷۹ سال سن داشته است.

بخشدار مرکزی محمودآباد اظهار داشت: تمامی روستاهای بخش مرکزی برای شرکت در انتخابات، حتی برای اعضای علی البدل به حد نصاب رسیدند و مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه روستای ترسیاب با ۱۶ کاندید، خشت‌سر با ۱۵ و برنجده با ۱۴ کاندید بیشترین متقاضیان ثبت‌نام در شوراها ها را داشتند، تصریح کرد: در بخش مرکزی شهرستان محمودآباد کاندیدها در ۴۰ روستا برای ۳ کرسی شورا و در ۵ روستا با جمعیت بالای ۱۵۰۰ نفر برای ۵ کرسی رقابت می‌کنند.

وی در پایان افزود: آزادمون، اهلم، ترسیاب، برنجده و خشت‌سر روستاهای با جمعیت بالای ۱۵۰۰ نفر هستند که در آنان ۵ کرسی برای شورا وجود دارد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین