اصناف ناقض مدیریت هوشمند کرونا در مازندران پلمپ می‌شوند
اصناف ناقض مدیریت هوشمند کرونا در مازندران پلمپ می‌شوند
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام این که ۳۸۰ تالارهای پذیرایی استان در صدر تخلف‌های کرونایی هستند ، هشدار داد : در طرح هوشمند کرونا در بستر سامانه امید اصناف ناقض دستورالعمل‌های بهداشتی بدون هیچ قید و شرطی پلمپ می‌شوند.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام این که ۳۸۰ تالارهای پذیرایی استان در صدر تخلف‌های کرونایی هستند ، هشدار داد : در طرح هوشمند کرونا در بستر سامانه امید اصناف ناقض دستورالعمل‌های بهداشتی بدون هیچ قید و شرطی پلمپ می‌شوند.

در گام سوم طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید که قرار است از روز شنبه چهارم دی ماه سال جاری مطابق با ماده ۲ قانون مدیریت بحران در استان مازندران اجرا شود، تمام کارکنان ۱۸۶ هزار واحد صنفی در زمان بازدید بازرسان اصناف از محل کسب و کارشان موظف هستند که کارت هوشمند تزریق دستکم یک دُز واکسن کرونا خود را ارایه دهند و در غیر این صورت بدون هیچ قید و شرطی واحد صنفی متخلف شناخته شده و تا زمان تزریق واکسن، واحد صنفی مدنظر پلمپ خواهد ماند.

حسینقلی قوانلو با بیان اینکه حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در مازندران به صورت میدانی بازرسی از واحدهای صنفی استان در ارتباط با حُسن اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید را برعهده خواهند داشت، افزود: رصد الکترونیکی تزریق واکسن در بین واحدهای صنف با نظارت هوشمند دانشگاه علوم پزشکی با در اختیار قردادن تمام شماره‌های ملی کارکنان اصناف استان هم در دستور کار است.

وی ادامه داد: در زمان بازرسی‌ها به هیچ عنوان ارایه کارت کاغذی دریافت واکسن کرونا از سوی اصناف کارایی ندارد و کارت هوشمند تزریق واکسن کرونا تنها معیار برای بررسی افراد در بازار خواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه در سه ماه گذشته ۳۲۰ واحد صنفی در استان به دلیل نقض دستورالعمل‌های بهداشتی و کرونایی پلمپ شدند، گفت: از این تعداد واحدهای مُهر و موم شده، ۸۰ واحد صنفی مربوط به تالارهای پذیرایی است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در ۲۰ روز گذشته با تشدید نظارت بر واحدهای صنفی، ۲۵ رستوران بین راهی در استان به دلیل نقض مکرر دستورالعمل‌های بهداشتی مانند رعایت نشدن فاصله اجتماعی در بین مشتریان و اذحام جمعیت بیش از ظرفیت در نظر گرفته شده پلمپ شد.

پلمپ ۴۰ فروشگاه ناقض ضوابط کرونایی در مازندران

قوانلو با اظهار این که اولویت اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید در واحدهای صنفی مازندران برای تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها است ، گفت : این واحدهای صنفی حق ندارند مشتریان واکسن نزده را پذیرش کنند و در صورت مشاهده کوچکترین تخلف در این بخش، صاحبان این اصناف جریمه و تالارهای پذیرایی و رستوران پلمپ خواهند شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: با نظارت‌ها و بازرسی‌هایی که ۹۵۰ بازرس واحدهای صنفی در یک هفته گذشته از بازار عرضه و تقاضای مازندران انجام دادند  ، ۸۰ فروشگاه خدماتی استان به دلیل نقض دستورالعمل‌های بهداشتی تذکر کتبی دریافت کردند و ۴۰ واحد صنفی هم پلمپ شد.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۲۰ هزار نفری که در واحدهای صنفی استان مشغول به‌کار هستند تاکنون ۸۵ درصد آنها دُز اول واکسن کرونا و ۷۴ درصد هم دُز دوم این واکسن را دریافت کردند.

اجرای نظارت و غربالگری هوشمند در بستر سامانه امید در پنج گام قرار است در مازندران و دیگر نقاط کشور اجرا شود و یکی از اهداف آن، کاهش تدریجی واکسن گریزی و برخورد با واکسن گریزان است.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : ایرنا