لزوم واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس
لزوم واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس
محمودآباد آنلاین/ریییس شبکه بهداشت و درمان محمودآباد با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی درمدارس گفت: لازم است تمامی دانش آموزان حاضر در مدرسه علیه کرونا واکسینه شده باشند.

به گزارش محمودآباد آنلاین عباس توان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد افزود:  در حال حاضر بازگشایی مدارس در همه مقاطع تحصیلی به  دغدغه اصلی بهداشت و درمان تبدیل شده است .

وی خواستار رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مدارس شد و گفت: اگر بازگشایی مدارس  با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  همراه شود ما را به پیک ششم نزدیک خواهد کرد از این رو لازم است مدیران مدارس حساس تر برخورد کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد ادامه داد: از ابتدای واکسیناسیون تاکنون ۱۶۱ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق شده است که  دانش آموزان بالای ۱۲ سال در مرحله اول صد در صد و در مرحله دوم ۸۷ درصد واکسینه شدند.

وی با تاکید بر واکسینه شدن تمامی دانش آموزان گفت: لازم است  آموزش و پرورش پایشی در مدرسه انجام دهد و دانش آموزان واکسینه نشده را به شبکه بهداشت برای دریافت واکسن ارجاع دهند.

توان افزود: لازم است با کمک فرمانداری پرسنل اداری که واکسینه نشدند نیز شناسایی شوند تا از ورود آنها به محل کار جلوگیری شود.

توان همچنین بر گندزدایی تمام مدارس تاکید کرد و افزود: به علت تعطیلی بیش از یک سال و ۹ ماه مدارس لازم است تمامی مدارس گندزایی شوند و همچنین تمامی دانش آموزان و معلمان  برای شرکت در کلاس  باید از ماسک استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد:  دانش اموزانی که علائم سرما خوردگی دارند در مدرسه حاضر نشوند و در صورت مشاهده فرد مبتلا به کرونا بیمن دانش آموزان لازم است  مدرسه تعطیل شود تا افراد بیشتری مبتلا نشوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان در خصوص وضع کرونایی شهرستان نیز توضیح داد: اخیرا تعداد افراد بستری شده در بیمارستان صفر بود که طی ۲ روز گذشته  به جهار نفر رسید و یک نفر نیز در بخش مراقیت های ویژه بستری است.

وی افزود:با تلاش کادر درمان فوتی کرونایی در شهرستان در ۲ ماه اخیر به صفر رسید که امیدواریم با رعایت پروتکل ها این روند ادامه داشته باشد.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین