برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی ساحل در حال نهایی شدن است
برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی ساحل در حال نهایی شدن است
محمودآباد آنلاین : استاندار مازندران گفت: برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی برای ایجاد امنیت و سلامت خانواده در ساحل در دست تدوین و نهایی شدن است.

به گزارش محمودآباد آنلاین سید محمود حسینی پور چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران با اظهار این مازندران بیشترین سهم را در حوزه ساحل در شمال دارد، افزود: چند موضوع مهم در جلسه ستاد راهبردی سواحل مطرح شد که مدیریت ناجیان غریق برای حفاظت و صیانت از جان مردم از جمله مباحث بوده است.

وی با اظهار این که در سال جاری برنامه ویژه ای را برای مدیریت ساحل در پیش داریم، گفت: جمعیت هلال احمر مسئول اصلی صیانت از ساحل معرفی شد و دستگاه‌های دیگر نیز باید همکاری کنند.

وی با عنوان این که مسئله اقتصاد دریا بارها از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است و این تأکیدات برای ما مسئولیت آور است، افزود: از این رو برای تأمین زیرساخت‌های ساحل استان از شش ماه قبل کارگروه ویژه ای با حضور کارشناسان منابع طبیعی، محیط زیست، حقوقدانان برجسته استان و غیره تشکیل دادیم.

حسینی پور با اظهار این که مازندران جزو استان‌های نمونه کشور در تدوین برنامه مدیریت جامع ساحل به شمار می‌رود، گفت: این برنامه می‌تواند تحول بزرگی در اقتصاد استان ایجاد کند و جانمایی امکانات در این طرح دیده شده است.

استاندار مازندران با بیان این که برنامه مدیریت جامع ساحل در حال نهایی شدن و ارسال به وزارت راه و شهرسازی و تصویب نهایی است، گفت: مسئله فرهنگی نیز در ساحل مهم به شمار می‌رود وبا توجه به آزادسازی ساحل نیازمند مرز فرهنگی در ساحل هستیم.

وی گفت: در حوزه فرهنگی در ساحل نیازمند برنامه جامع هستیم و یک برنامه فرهنگی متناسب با محوریت خانواده و امنیت اجتماعی و سلامت در حال تدوین است.

  • نویسنده : بهناز مقدس
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین