از ۹۸ مرکز دانش بنیان مازندران هیچ‌کدام در کشاورزی فعالیت ندارند
از ۹۸ مرکز دانش بنیان مازندران هیچ‌کدام در کشاورزی فعالیت ندارند
محمودآباد آنلاین: استاندار مازندران گفت: متاسفانه ۹۸ مرکز دانش بنیان در استان وجود دارد که هیچ‌کدام در بخش کشاورزی فعالیت ندارند و اگر به دنبال این هستیم کشاورزی مازندران توسعه یابد باید آن را به سمت دانش بنیان کردن سوق دهیم.

سید محمود حسینی پور در آیین تجلیل از نمونه های برتر کشاورزی مازندران ضمن اعلام خبر فوق با بیان اینکه کشاورزی مهمترین نقش را در صیانت از جان انسان‌ها دارند، گفت: سیاست گذاری کشور بر اساس اقتصاد کشاورزی و تولید ریل‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است شاهد رویش‌هایی در تولیدات کشاورزی هستیم و بیشترین سهم رشد اقتصادی استان مربوط به کشاورزی است گفت: مازندران نقش مهمی در ایجاد امنیت غذایی کشور دارد و هر مسئولی که در مازندران آمد کشاورزی را اولویت قرار داد و باید ببینیم آیا اولویت در سیاست‌ها اجرا می‌شود یا خیر.

استاندار مازندران با بیان اینکه با دانش بنیان کردن کشاورزی می‌توان به افزایش بهره‌وری و عملکرد بالا دست یافت، افزود: در بهره‌وری دانش بنیان در بخش کشاورزی عقب هستیم و در اجرای سیاست‌گذاری‌ها موفق نبودیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه نیازمند دگرگونی و ریل‌گذاری در کشاورزی مازندران هستیم و در این راه باید از نخبگان کمک بگیریم، بیان کرد: کشاورزی ویترین نیست بلکه واقعیت مسلمی است که باید سهم تولیدات خود را از ۱۲ درصد به ۲۰ درصد در کشور برساند.

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : ایسنا مازندران