تشدید نظارت بر فروشگاه های سموم نباتی در محمودآباد
تشدید نظارت بر فروشگاه های سموم نباتی در محمودآباد
محمودآباد آنلاین / مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از تشدید ارزیابی و نظارت بر فروشگاه های عرضه سموم نباتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده گفت: با هدف ساماندهی فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی و جلوگیری از تخلفات احتمالی، ارزیابی و نظارت بر واحد های عرضه سموم دفع آفات و امراض نباتی تشدید شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: از ابتدای امسال، عملیات بازدید و بررسی از ۳۶ فروشگاه سموم کشاورزی در بخش های تعاونی و خصوصی در سطح این شهرستان با هدف روئیت پروانه کسب، مجوز فروشندگی سموم، گواهینامه کارشناس فنی، تائید حضور مداوم کارشناس فنی در فروشگاه و بررسی سموم موجود در فروشگاه برای جلوگیری از عرضه سموم غیر مجاز، آغاز شد.

هادی زاده با بیان این که متعاقب بازدید های انجام شده اصالت مجوز فعالیت فروشگاه های مورد نظر از مراجع صادر کننده مجوز مثل، ادارات صنعت و معدن و تجارت و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استعلام می شود، تصریح کرد: پلمپ و تعطیلی فروشگاه های دفع آفات نباتی فاقد مجوز های لازم از طریق مراجع قضائی و انتظامی در دستور کار است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه اقدامات در دست انجام بتواند منجر به مدیریت صحیح مصرف سم درتولید غذای سالم و کاهش آلودگی های زیست محیطی بشود، گفت: کلیه واحد های گیاه پزشکی شامل، کلینیک ها، فروشگاه های سموم دفع آفات نباتی و انسکتاریوم ها موظف به اخذ مجوز های لازم بوده و چنانچه تا کنون در این خصوص اقدامی نکرده اند می بایست هر چه سریع تر با معرفی کارشناس ذیصلاح خود از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اقدام لازم را انجام دهند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین