برای اولین بار ناجیان غریق محمودآبادی پاداش گرفتند
برای اولین بار ناجیان غریق محمودآبادی پاداش گرفتند
محمودآباد آنلاین: خادمی رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان محمودآباد گفت: برای نخستین بار با همت فرمانداری، طی 2 مرحله به تمامی ناجیان شهرستان پاداش تعلق گرفت.

سعید خادمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین با بیان اینکه مطالبات ناجیان همچنان پرداخت نشده است، افزود: باوجود وعده های داده شده به ناجیان ، برخی از این افراد هنوز مطالبات سال گذشته را دریافت نکردند و همچنین حقوق ۲ ماه امسال نیز با وجود تمام شدن فصل کار ناجیان واریز نشده است.
وی گفت: عدم پرداخت به موقع حقوق ناجیان سبب از بین رفتن انگیزه آنها شده است وبسیاری از ناجیان ما امسال حاضر به ادامه کار نشدند و به سمت شغل های دیگر رفتند.
رئیس هیات نجات غریق شهرستان محمودآباد با بیان اینکه هیات نجات غریق تنها مانده است گفت: تنها ارگانی که پای کار بود فرمانداری بوده است که به همت فرماندار و معاون سیاسی ایشان برای ایجاد انگیزه و جبران اندکی از زحمات این افراد از طریق بخش خصوصی پاداش به ناجیان اختصاص دادند.
وی گفت: خوشبختانه با کمک داداش پور معاون فرماندار و همچنین محتاطی دبیر ستاد ساماندهی سواحل طی ۲ مرحله در تابستان امسال به تمامی ناجیان بخش محمودآباد و سرخرود پاداش ۵۰۰ هزار تومانی ویک میلیون تومانی تعلق گرفت.
خادمی همچنین از همراهی نیروی انتظامی شهرستان محمودآباد نیز تشکر کرد و گفت: متاسفانه علت اصلی تعداد غریق بالا در محمودآباد پای کار نبودن سایر دستگاه های اجرایی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: امسال برخلاف سال های گذشته هلال احمر نیز ناجیان را تنها گذاشت و همچنین تعداد نیروی انتظام که سال های قبل توسط شهرداری تامین می شد امسال وجود نداشت و همه این عوامل دست به دست هم دادند تا با وجود زحمات شبانه روزی ناجیان تعداد غریق بالا رود.
رئیس هیات نجات غریق نبود امکانات کافی برای ناجیان را یکی دیگر ازمشکلات ساحل محمودآباد عنوان کرد و گفت::متاسفانه ناجیان غریق ما از کمترین امکانات نیز محروم هستند و با وجود اینکه شهرداری سرخ رود قول تامین یک دستگاه جت اسکی را داده بود ولی متاسفانه این وعده عملی نشد.
خادمی همچنین عدم استقرار پایگاه دریابانی را یکی دیگر از علت های افزایش آمار غریق برشمرد و افزود: امسال دریابانی برخلاف سال های گذشته هیچ کمپی را در ۳۳ کیلومتر ساحل شهرستان مستقر نکرد و شاید اگر این پایگاه مستقر بود حوادث دریایی که منجر به فوت ۳ تن از افراد شد و هیچ ارتباطی نیز به ناجیان غریق نداشت اتفاق نمی افتاد.
وی درخصوص علت بالای فوتی دریا در محمودآباد توضیح داد: دربازه زمانی اجرای طرح ساماندهی سواحل تا اتمام آن ، ۱۸ نفر در شهرستان محمودآباد غرق شدند که ۹ نفر از این افراد در شب هنگام و بعد از ساعت کار ناجیان غرق شدند و ۴ نفر نیز در منطقه سنگچین طعمه دریا شدند درحالیکه ناجی حق ورود به منطقه سنگچین و شنا ممنوع را ندارد.
رئیس هیات نجات غریق ادامه داد: همچنین ۲ نفر نیز براثر واژگونی قایق و تصادف دریایی فوت کردند و یک مورد خودکشی نیز در ساحل دیده شد که همه این فوتی ها متاسفانه به پای هیات نجات غریق نوشته شد و سیل هجمه ها را به سمت این افراد روانه کرد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: در سال های گذشته ۱۸۰ ناجی غریق و ۷۰ نیروی انتظام در ساحل محمودآباد مستقر بودند که امسال به بهانه بیماری کرونا به ۸۰ ناجی کاهش یافت حال آنکه با وجود شرایط قرمز مازندران همچنان ما شاهد سیل عظیمی از مسافران به شهرستان بودیم.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین