محمودآباد پس از سه ماه مجددا نارنجی شد
محمودآباد پس از سه ماه مجددا نارنجی شد
محمودآباد آنلاین - دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: در جدیدترین اعلام رنگ بندی کرونایی کشور ، دو شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و ۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفتند.

بر این اساس، نقشه جدید رنگ‌بندی کرونایی کشور در اپلیکیشن ماسک نشان می‌دهد از  امروز ۱۶ فروردین۱۴۰۰، دو شهرستان قائم شهر و رامسر استان مازندران در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

شهرستان‌های قرمز: قائم شهر و رامسر

شهرستان‌های زرد: نکا، میاندرود، سیمرغ، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، بابلسر، چالوس، عباس آباد و کلاردشت

شهرستان‌های نارنجی: آمل، ساری، بابل، سوادکوه، جویبار، محمودآباد، نور، نکا، بهشهر، چالوس، نوشهر و تنکابن

هشدار ! موج چهارم کرونا با سرعت در حال پیشرفت در اکثر نقاط کشور است.

 

شبانه روز گذشته ۲۴۴ بیمار تازه مبتلا به کرونا با ۳۸.۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل در مراکز درمانی مازندران بستری شدند که این رقم نشان دهنده افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان است.

 

آزاد شدن تردد در کشور در تعطیلات عید و ساده انگاری مردم برای دورهمی و مهمانی ها از عوامل افزایش تعداد بیماران کرونایی در کشور و استان است.

بر اساس توصیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی و مراسم عروسی و سوگواری ضروری است. استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده از عوامل اصلی انتقال کرونا است.

ابتلا به کرونا خانوادگی شد
این روز‌ها میزان سرایت ویروس کرونا که عمدتا از نوع جهش‎یافته است به‎شدت بالاست. موضوع درگیری خانوادگی به کرونا، بعد از دورهمی‌های ایام عید و دید و بازدید‌ها و سفر‌های نوروزی به‎شدت اوج گرفته است.
بیایید به فکر مدافعان سلامت باشیم و با جدی گرفتن هشدار‌ها و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، سلامتی خود و عزیزانمان را به خطر نیندازیم.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین