با کمبود آب مواجه هستیم
با کمبود آب مواجه هستیم
محمودآباد آنلاین : برارزاده با اشاره به تنش آبی در مازندران خواستار صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در استان شد.

بهزاد برارزاده مدیرعامل آبفا مازندران با اشاره به وجود تنش آبی در استان ،گفت: با کمبود آب مواجه هستیم، از مردم تقاضا داریم تنها با ۱۵ تا ۲۰ درصد صرفه جویی، در گذر از این تنش به ما کمک کنند.

او با اشاره به اینکه این استان نیز همچون سایر استان‌های کشور با پدیده کمبود آب مواجه است، افزود: کاهش نزولات جوی و گرمای هوا باعث افت ذخایر منابع آبی، ایجاد پدیده خشکسالی و کمبود آب در برخی از شهر‌ها و روستا‌های مازندران شده است.

برارزاده گفت: علاوه بر تلاش همکاران ما در تامین آب آشامیدنی، از مشترکین محترم تقاضا داریم در این شرایط خاص، آب را بیهوده هدر ندهند و از مصارف غیرضروری همچون شست وشوی جلوی درب منازل و مغازه ها، خودرو و آبیاری باغات و باغچه‌ها با آب شرب خودداری کرده و با استفاده از شیرآلات کاهنده در مصرف آب صرفه جویی کنید.

او با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف و صرفه جویی به معنای استفاده نکردن از آب نیست، افزود: هم استانی‌ها تنها با ۱۵ تا ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب همکاران ما را در گذر از تنش آبی یاری رسانند.

برارزاده گفت: صرفه جویی کار سخت و پیچیده‌ای نیست و به راحتی در امورات روزمره قابل اجراست.

او با بیان اینکه در ایام تعطیل و تابستان در شهر‌های ساحلی و برخی روستا‌های استان با افزایش مسافر و جمعیت سیار مواجه هستیم که تامین آب آشامیدنی این افراد نیز بر عهده شرکت آب وفاضلاب است، افزود: آب شرب سالم و بهداشتی به سختی و هزینه بسیار بدست می‌آید و دراختیار مشترکین قرار می‌گیرد بنابراین انتظار می‌رود به پاس تلاش‌های همکاران ما، مردم عزیز آب را بیهوده هدر ندهند و از آن به عنوان کالای بارارزش که جایگزینی ندارد، استفاده کنند.

برارزاده، با بیان اینکه ۵۸ شهر و ۱۶۷۸ روستا تحت پوشش خدمات آبرسانی این شرکت قرار دارد، گفت: مصرف بالای آب در پیک مصرف باعث کمبود و یا قطع آب در برخی از شهر‌ها می‌شود.

مدیرعامل آبفا مازندران افزود: مشترکین می‌توانند موارد شکستگی و یا هدر رفت آب را به سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند تا همکاران ما برای بررسی علت و رفع آن اقدم کنند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان