توزیع ۳ هزار تن کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان محمودآبادی
توزیع ۳ هزار تن کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان محمودآبادی
محمودآباد آنلاین : هادی زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳ هزار و ۳۳۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش محمودآباد آنلاین محمد هادی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۳۳۰ تن کود شیمیایی توسط عاملان تحت پوشش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد حمل و با رعایت قوانین و مقررات و با نظارت این مدیریت بین کشاورزان محمودآبادی توزیع شد است.

وی گفت: این از مقدار کود توزیع شده ۲ هزار و ۷۸۲ تن کود ازت و ۴۶۵ تن کودفسفات و ۸۵ تن کودپتاس است.

هادی‌زاده در ادامه بیان کرد: هفت کارگزاری فعال با ۱۴  انبار کددار کار خرید و توزیع کود را در این شهرستان برعهده دارند و تلاش می ‌نیم بتوانیم کود مورد نیاز کشاورزان را به موقع تأمین و در اختیار آنها قرار دهیم.

وی تصریح کرد: توزیع کود براساس ثبت متقاضیان دریافت آن در سامانه جامع پهنه‌بندی انجام می‌شود تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود و نظارت و پایش بر مراکز توزیع انجام می‌شود تا کود به صورت عادلانه بین کشاورزان این شهرستان توزیع شود.

هادی‌زاده در پایان گفت: سال زراعی گذشته با هماهنگی کارگزاری‌ها و افزایش تزریق کود شیمیایی به ویژه کود اوره در این شهرستان،کمبود کود شیمیایی نداشتیم و این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده : سید مهرداد محمدیان
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس مازندران