جوان نخبه علمی محمودآبادی  و رتبه ۱۹ کنکور دکترای تخصصی کشور
جوان نخبه علمی محمودآبادی  و رتبه ۱۹ کنکور دکترای تخصصی کشور
محمودآباد آنلاین : در ادامه ی شنبه موفقیت ها این بار به سراغ مهندس کامپیوتر جوان محمودآبادی رفتیم و او کسی نیست جز سعید فیروزی از جوانان متخصص فناوری کامپیوتر و شبکه.

به گزارش محمودآباد آنلاین سعید  فیروزی  یکی دیگر از جوان موفق محمودآبادی است که متولد ۱۹ آذر ۱۳۶۸ در شهر محمودآباد  می باشد و  وی از دبیرستان که به علاقه خود به حوزه آکادمیک و علمی پی برده بود تصمیم گرفت تا بطور جدی تری این حوزه را دنبال کند.

فیروزی در کنکور سراسری رشته ریاضی با کسب رتبه ۱۱۰۰ کشوری موفق شد وارد دانشگاه امیرکبیر تهران شود و با وجود تمام سختی‌ها موفق شد مقطع کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر را با تالیف یک جلد کتاب در این دانشگاه به پایان برساند.

او برای ادامه تحصیل از دانشگاه واترلو کانادا هم دعوت شده بود اما تصمیم گرفت تا در کشور خود به ادامه تحصیل بپردازد.

وی مقطع کارشناسی ارشد را با رتبه ۱۳۰ کشوری در همین رشته در دانشگاه سراسری مازندران سپری کرد و بلافاصله دکتری تخصصی را با رتبه ۱۹ آغاز نمود و در حال حاضر به تکمیل پایان‌نامه خود مشغول است.

پیاده سازی الگوریتم های رایج موجود توسط الگوریتم های موازی به زبان MPI & OpenMP (در حال انتشار کتاب)، پیاده سازی سیستم شناسایی چهره توسط شبکه عصبی با بهره گیری از الگوریتم‌های موازی‌سازی و پیاده سازی سیستم شناسایی عابر پیاده توسط شبکه عصبی با بهره گیری از الگوریتم‌های موازی‌سازی، از جمله پروژه های انجام شده توسط این مهندس جوان محمودآبادی است.

وی که عضو انجمن شورای دانشجویان نخبه کشور، عضو رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سمت مربی، عضو شورای نخبگان دانشجویان شاهد و ایثارگر، عضو مولفان و پژوهشگران بنیاد شهید استان مازندران و عضو سرگروه رایانه کلیه حوزه های انتخاباتی وزارت کشور نیز می‌باشد، سابقه تدریس و سخنرانی در بسیاری از کنفرانس های کشوری و حتی بین‌المللی از جمله بررسی جایگاه کامپیوتر در طراحی الگوریتمیک _ کنفرانس بین المللی دستاوردهای نوین پژوهشی _ دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کنفرانس اثربخشی سیستم های کامپیوتری بر فرآیند معماری با تاکید بر معماری پارامتریک _ دومین کنگره بین المللی _ دانشگاه صنعتی تبریز را در کارنامه خود دارد.

لازم به ذکر است که این جوان مطالعات و تحقیقاتی نیز در رابطه با الگوریتم های تکاملی، یادگیری تقویتی، سیستم های فازی-عصبی و یادگیری منیفولد در حوزه هوش مصنوعی و پردازش تصویر دیجیتال، بینایی ماشین و بینایی کامپیوتر در حوزه پردازش تصویر داشته است.

همچنین سعید فیروزی تا کنون ۴ کتاب را به تالیف و یک کتاب را به ترجمه رسانده و در حال حاضر مشغول به مطالعه و فراگیری مترجمی زبان انگلیسی، حقوق و حقوق بین‌الملل نیز هست و در دانشگاه و مدارس هم در حوزه تخصصی خود کامپیوتر تدریس می‌کند.

یادآور می‌شود پایگاه خبری محمودآباد با همکاری صفحه شهرستان محمودآباد در اینستاگرام و در راستای تکریم و قدرشناسی از افراد موفق و شناسایی و معرفی الگوهای موفق به نسل جوان جامعه در اقدامی جدید بخش (( شنبه موفقیت ها )) را راه اندازی نموده و در صدد معرفی چهره های موفق و گمنام محمودآباد بصورت هفته‌ای در روزهای شنبه می‌باشد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین