آمادگی ۸ تعاونی پره صیادی در محمودآباد برای شروع فصل صید
آمادگی ۸ تعاونی پره صیادی در محمودآباد برای شروع فصل صید
محمودآباد آنلاین : رئیس اداره شیلات محمودآباد و نور گفت:8 شرکت های تعاونی پره صیادی حوزه فعالیتی این اداره برای شروع فصل صید سال 1402 آماده فعالیت می باشند.

به گزارش خبرنگار محمودآباد آنلاین ؛ بهروز عمرانی رئیس اداره شیلات محمودآباد و نور در گفت و گویی اختصاصی اظهار کرد:با توجه به اینکه آغاز فصل صید همه ساله توسط کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران اعلام می گردد که پس از اعلام تاریخ دقیق شروع فصل صید جدید به اطلاع تعاونی های صیادی می رسد.
وی درخصوص وظیفه ذاتی اداره شیلات عنوان کرد:شیلات اولین وظیفه اش نظارت بر صید و صیادی و حفظ و بازسازی ذخائر دریا با مشارکت تعاونی های پره با احداث استخرهای تکثیر طبیعی را بر عهده دارد.
عمرانی تصریح کرد:وظیفه بعدی مبارزه با صید غیر مجاز بوده و همچنین نظارت بر تولید آبزیان در آب های داخلی،ترویج مصرف آبزیان و افزایش مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوارها بعنوان یک غذای سالم می باشد.
رئیس اداره شیلات محمودآباد و نور خاطرنشان کرد:در شهرستان محمودآباد تعداد ۸ تعاونی پره در محمودآباد با قریب ۶۰۰ نفر صیاد و سهامدار و ۲ تعاونی پره در نور با ۱۵۰ نفر صیاد و سهامدار مشغول به فعالیت می باشند که در سال ۱۴۰۱ این تعاونی ها مقدار ۵۳۲۳۶۷ کیلو از انواع ماهیان را از دریا با ۴۴۳۲ پره کشی از دریا صید کردند.
عمرانی در پایان گفت:تعاونی های صیادی پره حوزه این اداره با احداث ۶ استخر تکثیر طبیعی با رهاسازی ۱۱۶۵ ماهی مولد در این استخرها مقدار ۲میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی سفید در دریا رهاسازی کردند،همچنین در این مدت تعداد ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید،کپور و خاویاری که در مرکز بازسازی ذخائر شهید رجایی ساری وابسته به شیلات مازندران تولید شده که در رودخانه های منهی به دریای مازندران درمنطقه محمودآباد و نور رهاسازی گردیدند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین