احداث و بهسازی کانال آبیاری سه هزار متری در محمودآباد
احداث و بهسازی کانال آبیاری سه هزار متری در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از احداث و بهسازی کانال آبیاری (لاینینگ) سه هزار متری با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین محمد هادی‌زاده با اشاره به بهسازی و بتنی‌کردن کانال‌های آبیاری برای افزایش راندمان توزیع آب، گفت: طرح بهسازی و بتنی کردن کانال آبیاری (لاینینگ) در اراضی کشاورزی روستاهای برنجده، سنگ‏کتی، بائوده‏علیا، ارمک‏کلا و معلم‏کلا شهرستان محمودآباد با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: این کانال ها به طول سه هزار متر از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، استانی و متوازن متمرکز و ۳ درصد نفت احداث شده است.

وی ادامه داد: با اجرای پوشش بتنی کانال های اراضی تسطیح شده، راندمان توزیع و انتقال آب افزایش یافته و هدر رفت آب کاهش می یابد و مدیریت توزیع آب مناسب تر و از رشد علف های هرز جلوگیری می شود.

هادی‌زاده با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان امور فنی و زیربنایی این مدیریت بر اجرای طرح، اظهار کرد: برای اجرای این طرح از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و اعتلای کشاورزی، رسیدن به اهداف سازمانی، کشاورزی پایدار، توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی استفاده می شود.

  • نویسنده : بهناز مقدس
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین