فوت ۱۶ محمودآبادی در پیک پنجم کرونا
فوت ۱۶ محمودآبادی در پیک پنجم کرونا
محمودآباد آنلاین/ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد با بیان اینکه شرایط کرونایی شهرستان همانند سایر نقاط استان بحرانی و حاد است گفت: از شروع پیک پنجم تا امروز 261 محمودآبادی در بیمارستان بستری و 16 نفر نیز در اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

عباس توان روز دوشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین، وضعیت کرونایی شهرستان را بحرانی توصیف کرد و افزود: در حال حاضر  ۱۰۴بیمار مبتلا به کووید ۱۹ از شهرستان محمودآباد در بیمارستان ها بستری هستند که ۴۴ نفر در بیمارستان شهدا و ۶۰ نفر دیگر هم در بیمارستان  و مراکز درمانی شهرهای اطراف تحت درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان محمودآباد تنها یک بیمارستان دارد، گفت : روند افزیشی بیماران بستری سبب شد از تمام ظرفیت و بخش های بیمارستان برای بیماران کرونایی استفاده شود و در حال حاضر ظرفیت بیمارستان تکمیل شده است.

مدیر شبکه بهداشت با اظهار این که موج پنجم بسیار شدید تر و حادتر از موج های قبلی است، افزود : روند افزایشی ابتلا به کرونا بسیار نگران کننده است و هر روز به تعداد افراد بستری و مراجعه کنندگان سرپایی درگیر با ویروس کرونا اضافه می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای تیرماه تاکنون ۲۶۱ نفر از شهروندان محمودآبادی در بیمارستان بستری شدند و ۱۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد از تزریق ۱۹ هزار  و ۹۸دز واکسن  در این شهرستان خبر داد و گفت : تا واکسیناسیون کامل تنها راه کنترل بیماری استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ۱۰ مرکز واکسیناسیون در محمودآباد در حال هرائه خدمات هستند گفت: این مراکز شامل ۹ مرکز جامع سلامت روستایی و یک مرکز تجمیعی شهری در حسینیه اعظم سوراخ مازو می باشد.

توان سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در محمودآباد را بسیار ضعیف توصیف کرد و افزود : اگر مردم در پیک پنجم کرونا که سرعت ابتلا در آن دوبرابر پیک قبلی است همکاری نکنند کادر درمان و شهرستان با بحران مواجه خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان محمودآباد تاکید کرد: تمامی پرسنل و کادر درمان شهرستان شبانه روزی پای کار هستند ولی برای خروج از وضعیت قرمز کرونایی و عبور از پیک پنجم  با توجه به محدودیت های بیمارستانی و امکانات به همراهی مردم نیاز داریم تا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی یاری گر کادر درمان باشند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین