تعطیلی طرح‌های دریا در مازندران
تعطیلی طرح‌های دریا در مازندران
محمودآباد آنلاین: تمامی طرح‌های سالم‌سازی دریا در مازندران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران از بسته شدن تمامی طرح‌های دریای خزر تا اطلاع بعدی خبر داد و گفت: در نشست امروز استانداری مازندران مقرر شد ممنوعیت شنا در دریای خزر از امروز اجرایی شود.

 

کریمیان با بیان اینکه مصوبات بسته بودن طرح‌های دریا به فرمانداران شهر‌های ساحلی استان ابلاغ شده است، افزود: فرمانداران موظف شدند با نصب بنر و پارچه‌های هشدار دهنده و استقرار افراد در مبادی ورودی ساحل، این موضوع را با جدیت پیگیری و از شنای افراد در آب‌های ساحلی جلوگیری کنند.

 

او گفت: اگرچه طرح‌های دریا تعطیل شده است، اما ناجیان غریق برای جلوگیری از حوادث احتمالی به فعالیت خود در سواحل ادامه خواهند داد و این حضور به معنای مجاز بودن شنا در دریا نیست.

 

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در خصوص آخرین آمار غرق شدگان دریای خزر گفت: ۲۵ تن تاکنون به دلیل شنا در دریای خزر جان خود را از دست دادند که ۱۱ تن در ساعات غیر کاری بوده است.

 

کریمیان با بیان اینکه دو تن از غرق شدگان خانم بودند، گفت: متاسفانه بیشتر غرق شدگان امسال کودکان و نوجوانان زیر ۱۲ سال هستند.

 

او افزود: یک نوجوان نیز ساعت ۱۳ امروز ۱۲ تیرماه در آب‌های ساحلی نوشهر غرق شد که جسد او هنوز پیدا نشده است.

 

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران ادامه داد: ناجیان غریق مستقر در سواحل مازندران از ابتدای خرداد تاکنون ۲۱۹ نفر را از مرگ نجات دادند که ۱۹۸ نفر آن‌ها مرد و ۶۱ نفر خانم بودند.

 

کریمیان گفت: ۱۲ نفر از غرق شدگان نیز به دلیل وخیم بودن حالشان به بیمارستان و مراکز درمانی استان اعزام شدند.

 

او با بیان اینکه برخی مسافران بعد از دریافت تذکر از ناجیان غریق مبنی بر ممنوعیت شنا با آن‌ها درگیر می‌شوند، از مسافران و اهالی مازندران خواست باتوجه به افزایش شهر‌های قرمز در مازندران از حضور در سواحل و تجمع خودداری کنند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین