عدم تکمیل واکسیناسیون علت شیوع مجدد کرونا در کشور
عدم تکمیل واکسیناسیون علت شیوع مجدد کرونا در کشور
محمودآباد آنلاین : سخنگوی ستاد ملی کرونا دلایل افزایش بیماران کرونایی در روزهای اخیر را تشریح کرد.

عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی کرونا در رابطه با افزایش تعداد بیماران کرونایی در روزهای اخیر اظهار کرد: کشورهایی مانند امارات، عراق و برخی دیگر از کشورهای منطقه روزانه حدود ۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا دارند. مردم ایران نیز مسافرت‌های زیادی به این کشورها دارند و وقتی وارد ایران می‌شوند با دقت تست‌های بیشتری از آنها گرفته می‌شود، در واقع این روزها میزان تست‌ها را افزایش داده‌ایم. وقتی این تعداد تست افزایش پیدا کند طبیعتا تعداد موارد مثبت به کرونا نیز بیشتر مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

وی افزود: یکی‌ دیگر از عوامل دیگر افزایش بیماران جدید عدم تکمیل میزان واکسیناسیون است. خوشبختانه تقریبا افراد میان‌سال به بالا واکسیناسیون خود را کامل انجام داده‌اند اما هرچه به سنین پایین‌تر می‌رسیم استقبال آنها از واکسیناسیون در نوبت سوم کمتر بوده است. در واقع کمتر از نصف جمعیت آنها نوبت سوم را تزریق نکرده‌اند.

شیراوژن بیان کرد: افرادی که دو دوز واکسن تزریق کرده و از زمان آخرین تزریق آنها شش ماه گذشته است، اکنون ایمنی بدن آنها کاهش پیدا کرده و امکان بیشتری دارد که بیمار شوند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا یادآور شد: اگر این افراد دوباره نوبت یادآور ۱۴۰۱ را تزریق کنند مشکل زمان‌بندی حل شده و دوباره سطح ایمنی افزایش پیدا می‌کند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین