چهارشنبه ۱۹ آذر اتوبوس انتقال خون به محمودآباد می آید
چهارشنبه ۱۹ آذر اتوبوس انتقال خون به محمودآباد می آید
محمودآباد آنلاین : نور محمدی رئیس اداره انتقال خون آمل گفت : اتوبوس انتقال خون بمنظور خون گیری از شهروندان فردا چهارشنبه 19 آذر از ساعت 8 صبح در سه راهی شهر محمودآباد مستقر خواهد شد.

بهزاد نور محمدی رئیس اداره انتقال خون شهرستانهای آمل و محمودآباد در گفتویی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: در راستای پیشگیری از کاهش ذخایر خون و تامین نیاز بانک خونی بیمارستانی و با توجه به اعمال محدودیت های آمد و شد در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی ، لذا اتوبوس انتقال خون فردا چهارشنبه در سه راهی شهر واقع در پایگاه انتقال محمودآباد استقرار پیدا خواهد کرد.

وی گفت: این برنامه با همکاری بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه محمودآباد و دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری برگزار میگردد و اتوبوس انحصاراً به منظور خون گیری از بانوان و کانکس ثابت پایگاه نیز برای خونگیری از آقایان ضدعفونی شده و تمهیدات لازم برای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از انتقال کرونا صورت گرفته است.

بهزاد نور محمدی با اشاره به کاهش دما و شروع فصل سرما گفت: متاسفانه وضعیت ذخیره خون ضعیف است و با شروع فصل سرما خون گیری در پایگاهها هم افت کرده است ولی با این حال هنوز اختلالی در خون رسانی به بیمارستان ها ایجاد نشده و کمبود خون تاکنون نداشتیم.

رئیس اداره انتقال خون شهرستانهای آمل و محمودآباد تاکید کرد : آن دسته از شهروندانی که بیماری قلبی دارند از اهدای خون معاف هستند و افراد مبتلاء به کرونا بعد از یک ماه بهبودی کامل و دیگر افرادی که دچار سرماخوردگی باشند تا ۴۴ روز امکان خونگیری از این افراد وجود ندارد و سایر افراد با در دست داشتن کارت ملّی می توانند نسبت به خون دهی اقدام نمایند.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین