۱۳ باند قاچاق اشیای تاریخی در مازندران متلاشی شد
۱۳ باند قاچاق اشیای تاریخی در مازندران متلاشی شد
محمودآباد آنلاین : فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران از انهدام ۱۳ باند قاچاق اشیای تاریخی طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: ۴۰ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از  خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا کردان پیش ازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از انهدام ۱۳ باند قاچاق اشیای تاریخی و فرهنگی در دو ماهه ابتدای سال جاری در مازندران خبر داد و گفت: طی دو ماهه ابتدای امسال ۴۰ نفر در حوزه حفاری‌های غیرمجاز دستگیر، ۱۵ دستگاه فلزیاب کشف و همچنین ۱۳ باند منهدم شد.

وی افزود: میراث‌فرهنگی متعلق به همه مردم است بنابراین حفظ این میراث ملی و مقابله با حفاری‌های غیرمجاز از حیطه وظیفه یک سازمان خاص خارج و به یک اولویت فراسازمانی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه یکی از مطالبات ما در این حوزه قاطعیت در اجرای قوانین موجود است؛ تصریح کرد: مجازات‌های اینگونه جرایم بیشتر به صورت نقدی و حبس‌های کوتاه‌مدت خلاصه می‌شودکه متأسفانه برای جبران خسارت ناشی از نابودی سایت‌های تاریخی و یا بازگشت اشیا فرهنگی کافی نیست.

وی یادآور شد: امیدواریم همه نهادها و دستگاه‌های مربوط به ویژه انجمن‌های مردم‌نهاد به‌طور جدی پای کار بیایند و برای حفظ این تاریخ گرانبها بمانند و رفع موانع موجود تلاش کنند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری مهر مازندران