هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد
هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد
هواشناسی مازندران با انتشار هشدار سطح نارنجی ، هرگونه فعالیت دریایی اعم از گردشگری و صید و صیادی در خزر را برای چند روز آینده ناامن اعلام کرد.

در این اخطاریه تاکید شده است که با شکل‌گیری جریان‌های شمالی و عبور موج از تراز میانی جو که باعث وزش باد شدید می شود ، دریای خزر از اواخر وقت امروز دوشنبه تا صبح جمعه ۱۶ مهر ماه مواج و توفانی می شود.

طبق اعلام هواشناسی ، در این مدت بیشینه سرعت باد در مناطق مرکزی و غربی تا ۱۵ متر بر ثانیه می رسد که باعث شکل گیری امواج تا ارتفاع ۲.۵ متری خواهد شد. سرعت باد در مناطق شرقی هم تا ۱۳ کیلومتر بر ثانیه پیش بینی شده است که باعث شکل گیری امواج تا ۲ متر خواهد شد .

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر مناطق ساحلی ، مناطق دور از ساحل استان را هم متاثر خواهد کرد که در نتیجه آن نه تنها احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک وجود دارد ، بلکه فعالیت های صیادی ، بندری و حمل و نقل دریایی هم دچار اختلال خو اهد شد .

هواشناسی مازندران از شهروندان استان و مسافران و همچنین صیادان و دیگر فعالان حوزه دریای خزر خواسته است تا در این مدت از انجام هرگونه فعالیت دریایی بپرهیزند.
همچنین طبق پیش بینی هواشناسی مازندران ، هوای این استان از فردا روز سه‌شنبه تا پایان روز جمعه نیمه ابری تا ابری است که در ارتفاعات با مه آلودگی ، بارش پراکنده باران، وزش باد و با کاهش نسبی دما همراه می شود.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین