کشت قراردادی در ۳ میلیون هکتار انجام می شود/ خرید برنج طارم
کشت قراردادی در ۳ میلیون هکتار انجام می شود/ خرید برنج طارم
محمودآباد آنلاین : وزیر جهاد کشاورزی گفت: فصل زراعی آینده حداقل سه میلیون هکتار از مزارع تحت پوشش کشت قراردادی قرار می گیرد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، محمدعلی نیکبخت پنجشنبه شب در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی افزود: در سال زراعی آینده سعی است حداقل آن را به دو برابر برسانیم.

وی گفت: هم کشت و هم تولید قراردادی در محصولاتی نظیر گندم، جو و دانه‌های روغنی انجام می‌شود و نهاده‌ها متناسب و متوازن به اندازه کافی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و در پایان فصل برداشت هزینه‌ها دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که تأمین منابع مالی برای کشاورز سخت است کشاورزی قراردادی راهکار خوبی برای تأمین نهاده خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی با اظهار اینکه خرید برنج پرمحصول در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی افزود: لایروبی آب‌بندان های روستایی به زودی آغاز خواهد شد، و با برنامه ریزی لایروبی آبندان ها پس از فصل کشت و کار انجام می‌شود.

وی با اشاره به تأمین اعتبار در خصوص خرید محصول برنج، افزود: در حال حاضر خرید برنج پر محصول را در دستور کار قرار داده‌ایم.

نیکبخت گفت: با توجه به صحبت‌های انجام شده در استانداری استان مازندران با حضور استاندار و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، طی چند روز آینده با بررسی‌های لازم، برنامه ریزی برای خرید برنج طارم و هاشمی صورت خواهد گرفت.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری مهر مازندران