برگزاری پویش و مسابقه کتابخوانی در هفته کتاب
برگزاری پویش و مسابقه کتابخوانی در هفته کتاب
محمودآباد آنلاین / مسئول کتابخانه کودک و نوجوان و مجموعه فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمودآباد از برگزاری پویش و مسابقه کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

شوکت فلاح در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در واقع کتابخانه کودک و نوجوان است و کلیه فعالیت‌های ۴۰ گانه فرهنگی هنری ادبی آن در راستای ترغیب کودکان و نوجوانان به امانت کتاب و مطالعه می باشد و نقش بی‌بدیلی در این فرایند و همچنین غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با مطالعه دارد.

وی اظهار داشت: یکی از راهکارهای ترغیب کودکان برای همنشینی با کتاب ایجاد علاقه مندی است. قشر کودک و نوجوان بنیان یک جامعه را تشکیل می دهند و فرایند فرهنگ سازی کتابخوانی ابتدا باید از این قشر آغاز گردد.

فلاح با بیان اینکه علاقمندی به کتاب از کودکی شروع و در بزرگسالی نهادینه می شود افزود: این راهکار در دوران کودکی باید در قالب انتخاب کتاب هایی سازگار با روحیه ی کنجکاو و کودکانه آنها صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم والدین در ایجاد علاقه یا دوری کودکان از کتاب بیان کرد: مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی یکی از عناصر اصلی و تأثیرگذار در شکل‌گیری شخصیت است و کودک و نوجوان باید در فضای کتابخانه قرارگرفته و ترغیب به مطالعه شود.

وی اضافه کرد: آشنا کردن این نسل با کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر بسزایی در رشد و تکامل ابعاد مختلف شخصیتی و شکوفایی خلاقیت او دارد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمودآباد در ادامه مهم‌ترین رسالت و محوری‌ترین فعالیت این کانون را کتاب و کتاب‌خوانی، معرفی کتاب توسط مربیان در کارگاه ها و سوق دادن کودکان و نوجوانان به امانت کتاب در سایه خلق آثار فرهنگی هنری ادبی و رشد خلاقیت آنها برشمرد.

او از اجرای برنامه های متنوع کتاب محور توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمودآباد در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و تصریح کرد: برگزاری پویش هفته کتاب و مسابقه کتابخوانی کتاب بیداری، معرفی کتاب صوتی، نمایشگاه مجازی کتاب‌های نشر کانون پرورش فکری، دوست من کتاب با اجرای نمایشی و مونولوگ گویی کتاب، شعرخوانی کتابهای رده شعر کانون، قصه گویی کتابها و شرکت در نشست ادبی وبینارهای دوپنجره با حضور نویسنده کتابهای کانون و تقدیر از اعضای کتابخوان، از برنامه های فرهنگی کانون پرورش فکری محمودآباد برای کودکان و نوجوانان می باشد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین