ورود قوهای مهاجر به تالاب سرخ رود
ورود قوهای مهاجر به تالاب سرخ رود
محمودآباد آنلاین /رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از ورود اولین دسته از قوهای مهاجر به تالاب سرخ رود و ازباران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران،  کورس ربیعی با اعلام این خبر گفت: همه ساله با افزایش سرما در شمال خزر و بخش هایی از سیبری، قوهای مهاجر از اواسط آبان ماه با جمعیت اندک مهاجرت به عرض های پایین جغرافیایی آغاز می کنند.


رئیس اداره نظارت بر امور  حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار داشت: ورود پرندگان مهاجر به تالاب های مازندران بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و جمعیت قوها از گونه‌های فریادکش، گنگ و کوچک هستند و عمده جمعیت قوهای فریادکش که در تالاب سرخ رود و ازباران فرود می آیند.

ربیعی اضافه کرد: جمعیت اصلی قوها از اواسط آذر ماه وارد تالاب های استان شده و با افزایش تدریجی دما از اواخر بهمن ماه بعد از سه ماه زمستان گذرانی مهاجرت به مناطق سیبری را آغاز می کنند.

وی با اشاره به اینکه با افزایش مهاجرت پرندگان به منطقه و کمبود غذا سبب می شود قوها برای تغذیه به آببندان های  دیگر پرواز کرده و در معرض شکار قرار بگیرند، افزود: اداره حفاظت محیط زیست محمود آباد تلاش کرده تا با توزیع گندم در آب بندان ها مانع پراکنده شدن شود و امنیت آن ها را تامین کنند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران  گفت: با ورود قوهای مهاجر به تالاب سرخ رود جمعیت زیادی از علاقه‌مندان به حیات وحش و پرنده نگرها برای مشاهده پرنده ها از این منطقه بازدید می کنند.

گفتنی است، با توجه به فرود اولین دسته از قوهای مهاجر به تالاب سرخرود، یکدستگاه کانکس جهت استقرار شبانه روزی محیط بانان و حفاظت و حراست از این پرندگان توسط شهرداری سرخ رود تهیه و با هماهنگی های انجام شده در محل تالاب نصب شد

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : روابط عمومی محیط زیست مازندران