توصیه به کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی
توصیه به کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی
محمودآباد آنلاین / مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: کشاورزان با بیمه انواع محصولات کشاورزی خیالشان راحت است که اگر حوادثی رخ دهد، خسارت خود را از بیمه دریافت می‌کنند.

محمد هادی زاده با بیان اینکه کشاورزان با بیمه انواع محصولات کشاورزی خیالشان راحت است که اگر حوادثی رخ دهد، خسارت خود را از بیمه دریافت می‌کنند گفت: شهرستان محمودآباد دارای ۱۷ هزار و ۵۴۵ هکتار زمین شالیزاری بوده که در سال زراعی۹۹-۹۸ مقدار ۲۰۲۷ هکتار از اراضی شالیزاری توسط ۱۶۵۹ نفر بهره بردار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه وقوع خسارت ناشی از بارندگی سیل آسا و طوفان در ماهای تیر و مرداد سالجاری در زمان گلدهی و رسیدن ارقام برنج، به تعداد ۲۱۵ فقره درخواست غرامت از سوی بهره برداران بیمه شده به بانک کشاورزی مرکزی این شهرستان ارائه شده، افزود: از اراضی خسارت دیده توسط کارشناسان برآورد خسارت اعزامی از صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان مورد بازدید و بررسی جهت تعیین میزان خسارت گردیده که تاکنون تقریباً ۹۹ درصد خسارت دیدگان غرامت خود را از بانک عامل دریافت نمودند.

 

هادی زاده اظهار کرد: بیمه یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی است که می‌تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند، زیرا حوزه کشاورزی بخشی بسیار پرخطری است و در معرض حوادث طبیعی و تنش‌های محیطی زیادی قرار دارد.

 

شایان ذکر است تاکنون حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان محمودآباد در سال زراعی جدید (۱۴۰۰-۱۳۹۹) زیر چتر حمایتی صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفتند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد