نذورات مردم در اربعین حسینی  به سمت بازسازی مدارس برود
نذورات مردم در اربعین حسینی  به سمت بازسازی مدارس برود
محمودآباد آنلاین: دهقان مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) مازندران از مردم و خیرین خواست تا نذورات خود برای اربعین را با توجه به برگزار نشدن پیاده روی و مراسم اربعین حسینی، در حوزه بازسازی مدارس مناطق محروم و کمک به دانش آموزان آن مناطق ادا کنند.

رضا دهقان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان مازندران در حوزه ویروس منحوس کرونا فعالیت خود را از ۵ اسفند ۱۳۹۸ در اکثر شهرهای مازندران آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: قرارگاه مجموعه خیریه است که پروانه فعالیت خود را از وزارت کشور اخذ نموده و این قرارگاه و محل کارهای جهادی است و هیچ وابستگی به نهادهای نظامی نداریم.

دهقان بیان کرد: مجموعا ۳۳۸ نفر در قرارگاه‌های جهادی امام رضا(ع) استان مازندران فعالیت می نمایند که تا دهم اردیبهشت سالجاری  ، ۸۲۸۵ ساعت فعالیت جهادی در ایام شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان مازندران از تولید ۲۶۱۰ عدد گان محافظ و ۶۸۵ هزار ماسک در این قرارگاه خبر داد و افزود: ۱۹۳ از نیروی های داوطلب در ۱۶ کارگاه با ۱۵۶ عدد چرخ خیاطی، ۴۶ هزار و ۳۲۰ ساعت مشغول به تولید ماسک و گان بودند.

وی ادامه داد: ۴ کارگاه تولید محلول ضدعفونی سطوح با ۴۶ نفر مجموعا ۱۱۰۴۰ ساعت کار و یک کارگاه تولید شیلد ۵ نفره به میزان ۴۰۰ ساعت کار در این مدت مشغول به خدمت رسانی بودند و علاوه بر این ۴ دستگاه خودرو با ۶ نفر مجموعا ۴۵۰ ساعت مشغول به حمل و توزیع محلول ، ماسک و گان و همچنین ۹ گروه ۸۸ نفره به مدت ۳۵ روز مجموعاً ۲۴۶۴۰ ساعت مشغول به ضدعفونی و گندزدایی معابر سطح استان بودند.

دهقان اضافه کرد: ۱۴۰۰ عدد شیلد محافظ ، ۶۳۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی سطوح و یک میلیون و ۲۶۰ هزار عدد ظروف محلول هم در این کارگاه تولید و در بین مردم توزیع شد.

او به خبرنگار ما گفت: ۲۵ نفر در کارگاه‌های جهادی محمودآباد مشغول به کار بودند و دو کارگاه تولید ماسک در محمودآباد فعال بود.

رضا دهقان یادآور شد: امسال با آمدن ویروس کرونا اربعین متفاوتی را نسبت به سالهای گذشته تجربه خواهیم کرد و شاهد حضور گسترده مردم و برپایی موکب ها نخواهیم بود.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) مازندران تاکید داشت: با توجه به اربعین متفاوتی که امسال داریم، مردم نذورات خود را به سمت بازسازی مدارس سوق دهند.

وی افزود: از قدیم گفتیم که مدرسه خانه دوم ماست؛ از مردم و خیرین خواهشمندیم آجر به آجر در ساخت مدارس مناطق محروم و بازسازی آنان کمک کنند و به برکت این ماه عزیز کمی از مشکلات تحصیلی که بر روی دوش دانش آموزان مناطق محروم است کم شود.

دهقان اظهار کرد: گروه های جهادی به حوزه زندان‌ها و حمایت از زندانیان ورود خواهند کرد. چرا که کسی که جرمی مرتکب شده باشد مجازاتش را می‌بیند اما خانواده اش تاوان و غرامت سنگین تری را به خاطر جرمی که مرتکب نشده است پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان از دولتی ها انتظار زیادی داشت ؛ ما باید از ظرفیت مردم برای خدمت به سایر اقشار نیازمند استفاده کنیم و نیروهای انسانی قابل اعتماد در منطقه را پای کار بکشیم.

رضا دهقان در ادامه گفت: در موج دوم ویروس کرونا یک تن مرغ در رزمایش کمک مومنانه بین اقشار نیازمند محمودآباد توزیع گردید.

دهقان افزود: هزار و ۲۵۰ گان به بیمارستان محمودآباد تحویل گردید و ۲ هزار گان هم به بیمارستان آمل داده شد.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان مازندران در پایان ذکر کرد: گروه های جهادی ما ۵ ماه در شرایطی که سیل آمده بود ، در مازندران، آق‌قلا ، گیلان ، لرستان ، خوزستان و سیستان و بلوچستان حضور داشتند و بدون هیچ توقعی پای کار خدمت به مردم بودند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین