کلاهبرداری اینترنتی به بهانه عید قربان
کلاهبرداری اینترنتی به بهانه عید قربان
محمودآباد آنلاین / رئیس پلیس فتای مازندران با توجه به پیش رو بودن عید قربان به هموطنان هشدار داد فریب جمع آوری کمک برای نیازمندان در فضای مجازی را نخورید.

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتای مازندران گفت: کلاهبرداران با انتشار تصاویر واقعی از نیازمندان تلاش دارند ضمن تحریک احساسات هموطنان، از طعمه‌های خود سوءاستفاده می‌کنند.

او افزود: مجرمان سایبری با این ترفند که ” هزینه قربانی خود را برای کمک به نیازمندان بدهیم ” در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده تبلیغ کرده وبا ارائه شماره حساب نامعلوم قصد کلاهبرداری از هموطنان را دارند و به‌هیچ عنوان این کمک‌های مردمی به دست نیازمندان نمی‌رسد.

رئیس پلیس فتای مازندران در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری بیان داشت: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغین وابسته به مؤسسات خیریه، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان، دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زنند.

سرهنگ خورشاد گفت: کاربران برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این کلاهبرداران، بهتر است هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق درگاه و پروتکل https توجه کنند.

او افزود: حتماً برای هرگونه واریز وجه به نیازمندان در خصوص عیدقربان، می‌توانند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور ویا رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و …) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند اقدام به پرداخت آن کنند و از واریز هرگونه کمک‌های خیرخواهانه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای مازندران از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان