تعهدات مربوط به امامزاده قاسم باید دو طرفه پیگیری شود / نباید دعواهای دستگاه های اجرایی به دستگاه قضایی کشیده شود
تعهدات مربوط به امامزاده قاسم باید دو طرفه پیگیری شود / نباید دعواهای دستگاه های اجرایی به دستگاه قضایی کشیده شود
محمودآباد آنلاین - فرزانه نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس در خصوص مسئله امامزاده قاسم(ع) محمودآباد و کشمکش های بر سر این مکان و مدارس انقلاب و امام خمینی(ره) گفت: ما هم نسبت به این امامزاده به عنوان نماد فرهنگی شهر و هم نسبت به دانش آموزان تعهداتی داریم که باید این تعهدات را دو طرفه و همزمان پیگیری کنیم.

ولی‌الله فرزانه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین بیان کرد: نزدیک به ۱۰ سال پیش به اتفاق استاندار در صورت جلسه‌ای اصالت محوطه امامزاده قاسم(ع) محمودآباد را به امامزاده اختصاص دادیم و در همان جلسه تصمیم گرفتیم که زمینی شناسایی شود و به اتفاق سازمان اوقاف کشور و اداره کل استان و همچنین خیرین و از محل اعتبارات استانی بتوانیم مدرسه‌ای را احداث و جایگزین این مدرسه قدیمی کنیم.

وی افزود: متاسفانه تاکنون این صورت‌جلسه عملیاتی نشده و تاسف بارتر اینکه‌ اخیرا بین دستگاه ها هم شکایاتی در دستگاه قضایی مطرح شد که این مسئله با مصوبات هیئت وزیران مغایرت دارد.

فرزانه اذعان کرد: ما انتظار داشتیم و داریم که از طرف سازمان اوقاف کشور و اداره کل اوقاف استان و با پیگیری اداره اوقاف شهرستان طرح جامع این امامزاده تهیه و پیاده شود و مردم متوجه شوند که این مکان نماد فرهنگی شهر است، نه نماد اقتصادی شهر.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اداره آموزش و پرورش باید فراوانی جمعیت دانش‌آموزی را استخراج کند تا ببینیم که عمده ترین دانش آموزان این مدرسه از کدام محله محمودآباد هستند تا این به این موضوع در مکان یابی برای احداث مدرسه جایگزین توجه شود.

او ادامه داد: اگر طرح جامع تهیه شود و این مکان مقدس را به عنوان نماد فرهنگی شهر تعریف کنند نه نماد اقتصادی شهر و تعهدی هم که نسبت به اولیای دانش‌آموزان و نسبت به دانش آموزان این مدرسه داریم به انجام برسد گره کار این امامزاده باز می‌شود.

فرزانه ضمن امیدواری از عملیاتی شدن وعده معاونت عمرانی اداره کل اوقاف استان مازندران، تهیه طرح جامع توسط سازمان اوقاف کشور و پیگیری اداره اوقاف شهرستان محمودآباد اضافه کرد: ما هم در تلاشیم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش مکان مناسبی را برای ساخت مدرسه شناسایی کنیم تا با تفاهم و همکاری مسئولان مربوطه تعهداتی هم که به دانش آموزان داریم عملی شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم که در اولین فرصت طرح جامع این امامزاده تهیه شده و در معرض عموم قرار گیرد تا مردم بدانند که این امامزاده قرار است در چه قالبی توسعه پیدا کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما هم نسبت به این امامزاده به عنوان نماد فرهنگی شهر و هم نسبت به دانش آموزان تعهداتی داریم که باید این تعهدات را دو طرفه و همزمان پیگیری کنیم، تصریح کرد: نباید اوضاع به گونه‌ای شود که دانش‌آموزان این مدرسه رها شوند؛ ما باید نسبت به اولیای دانش آموزان این مدرسه و نسبت به دانش آموزان مدرسه متعهد باشیم، همینطور که نسبت به اصالتی که برای این آستانه مقدس امامزاده مقدس قائل هستیم.

ولی‌الله فرزانه در پایان تاکید کرد: تمام دعوا های دستگاه های اجرایی طبق مصوبه هیئت وزیران قرار است که در استانداری و معاونت توسعه منابع مدیریت شود، قانون مشخص کرده همه دستگاه‌های دولتی موظف اند‌ که اختلافات خود را در چارچوب هیئتی که پیش بینی شده حل و فصل کنند نه در دستگاه قضایی و دعواهای دستگاه های اجرایی نباید به دستگاه قضایی کشیده شود.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین