محمودآباد ظرفیت اقامت ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر  در ایام  نوروز  را  دارد
محمودآباد ظرفیت اقامت ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر  در ایام  نوروز  را  دارد
محمودآباد آنلاین : اصغری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری محمودآباد از پذیرش صد درصدی تمامی تاسیسات گردشگری این شهرستان در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبرداد

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا ؛ نبی الله اصغری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تقریباً درهمه‌ی کشورهای جهان به موضوع گردشگری اهمیت داده و به آن به عنوان یک صنعت مولد پول ساز و اشتغال آفرین توجه دارند، گفت: در ایران با مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۹۲ به منظور توسعه گردشگری، مدیریت یکپارچه سیاستگذاری برنامه ریزی، نظارت بر سفرهای داخلی و خارجی، ایجاد هماهنگی و انجام در ارائه خدمات مناسب به مسافران ستاد هماهنگی خدمات سفر تشکیل شد و به تناوب آن این ستاد در استان و شهرستان‌ها شکل گرفت.

وی ستاد خدمات سفر را یک ستاد دائمی در طول سال برشمرد و افزود: در برخی از ایام سال که به اصطلاح با پیک مسافر مواجه هستیم، ستاد ویژه‌ای مانند ستاد خدمات سفر ویژه نوروز تشکیل می‌شود.

اصغری اظهار کرد: معمولاً شروع فعالیت ستاد نوروزی از دی ماه با تشکیل جلسات در فرمانداری شروع می‌شود و تا اواخر اسفند ماه موضوع برنامه ریزی و انجام وظایف ادارات در جلسات تدوین می‌شود هر ستاد دارای چندین کمیته است که بر حسب وظیفه ذاتی و ستادی، مأمور و انجام امور آتی در تسهیل جریان سفر و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران می‌شوند.

تمامی تاسیسات گردشگری محمودآباد پذیرای مهمانان نوروز است

وی تصریح کرد: جریان و فرایند سفر در شهرستان توریستی محمودآباد از دی ماه شروع شده و با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان در جذب مسافر و گردشگر به لحاظ مواهب خدادادی، برنامه ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری محمودآباد از ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ نفری اقامت در ایام نوروز خبرداد و گفت: این ظرفیت شامل حدود ۱۸۰۰ تخت تاسیسات دائمی مانند هتل، هتل آپارتمان، متل – حدود ۲۰۰۰ تخت تاسیسات دولتی مانند مجتمع نفت، نیروی هوایی وغیره است و بقیه ظرفیت‌ها شامل خانه‌های استیجاری و خصوصی مثل ویلا، سوئیت، آپارتمان است که به عنوان خانه مسافر دارای مجوز گردشگری است.

تمامی تاسیسات گردشگری محمودآباد پذیرای مهمانان نوروز است

وی ادامه داد: در ایام نوروز سال گذشته و در بازه زمانی ۲۷ اسفند تا ۱۳ فروردین آن سال، حدود ۲۲۶ هزار و ۲۵۱ نفر اقامت ثبت شده است .

این مسئول تاکید کرد: رزرو هتل‌ها و متل‌های شهرستان از اواخر بهمن ماه شروع شده و با توجه به شرایط خاص امسال پیش‌بینی می‌شود تمامی تاسیسات گردشگری با ۱۰۰ درصد ظرفیت پذیرای مهمانان ورودی شهر باشند.

به گفته این مسئول، به غیر از سواحل محمودآباد که به لحاظ ماسه‌ای بودن و راه دسترسی مناسب وجود زیرساخت‌ها همواره پذیرای صدها هزار نفر گردشگر است مانند ساحل دارایی، مراکز گردشگری انسان‌ساز که به عنوان مراکز سرگرمی و تفریحی در شهرستان هستند مانند مجموعه گردشگری سیمرغ می‌تواند پذیرایی هزاران نفر مسافر و گردشگر باشد.

تمامی تاسیسات گردشگری محمودآباد پذیرای مهمانان نوروز است

اصغری خاطرنشان کرد : باید اذعان داشت شهرستان ساحلی محمودآباد حداقل به نسبت شهرهای ساحلی همجوار خود به لحاظ داشتن مراکز خرید و تفریحی کمبود محسوسی دارد که با رفع موانع موجود و ورود سرمایه گذران، شاهد رونق بیشتر در مقوله تفریحی و سرگرمی باشد.

تمامی تاسیسات گردشگری محمودآباد پذیرای مهمانان نوروز است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محمودآباد با بیان اینکه نوروز امسال متفاوت تر از پارسال است، اشاره کرد: ما در فروردین ۱۴۰۲ با دو عید مواجه می‌شویم، عید باستانی نوروز و عید خلوص و بندگی رمضان که به همین دلیل برنامه‌های نوروزی امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود و در اجرای برنامه‌های فرهنگی، ایجاد نوروزگاه‌ها و برپایی نمایشگاه‌های توانمندی شهرستان با نگاه به ماه مبارک رمضان، برنامه ریزی‌های اصلی متولیان امر صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : ایسنا مازندران